کد خبر: ۸۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>اجتماعی>مطالعات جديد نشان مي‌دهند، بيشترين گروهي که از بحران اقتصادي و بدهي‌ها صدمه ديده‌اند، کودکان و جوانان بوده‌اند. 28-18 درصد از اين گروه درخطر فقر يا انزواي اجتماعي هستند.
به گزارش شفا آنلاین،گزارش جديد از نابرابري عميق بين کشورهاي جنوب و شمال اروپا و بين جوان‌ترها و پيرترها مي‌دهد. تقريباً يک‌چهارم، حدود 6/24 درصد يعني 122 ميليون نفر از مردم اروپا درخطر فقر يا انزواي اجتماعي قرار دارند که ميزاني بسيار بالا و نگران‌کننده است.

سوئد، دانمارک، فنلاند، هلند و جمهوري چک در رده‌بندي عدالت اجتماعي که بر پايه فقر، آموزش، بازار کار، سلامت، عدالت بين نسلي، پيوستگي اجتماعي و عدم نابرابري تعريف مي‌شود، در بالاترين رده‌ها قرار مي‌گيرند. درحالي‌که يونان، روماني، بلغارستان و اسپانيا در انتهاي اين رده‌بندي هستند. در
11 کشور، ازجمله اسپانيا و پرتغال، وضعيت اجتماعي نسبت به بررسي سال قبل بدتر شده است.

بر اساس اين تحقيق، 4/5 ميليون نفر از اروپايي‌ها بين سنين 24-20 نه مشغول کار هستند و نه آموزش و نه دوره‌اي مي‌بينند که اين آمار در 25 کشور از 28 کشور عضو اتحاديه اروپا نسبت به سال 2008 بدتر شده است. بيشترين افزايش مربوط به ايتاليا است که آمار اين گروه از 6/21 درصد در سال 2008 به
32 درصد رسيده است. فاصله عدالت اجتماعي نيز در سال‌هاي بحران اقتصادي بيشتر شده است.


آمارها نشان مي‌دهند، خطر فقر يا انزواي اجتماعي براي کودکان از سال 2007 بيشتر شده است، اما اين خطر براي گروه سني
65 سال و بالاتر از 4/24 درصد به کمتر از 18 درصد رسيده است. کارشناسان عقيده دارند، مهم‌ترين دليل اين موضوع ثبات نسبي درآمدهاي بازنشستگي و کاهش نسبي درآمدهاي شغلي جوانان در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا بوده است.


NewsWeek

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: