کد خبر: ۸۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>سلامت جنسی>مشکلات هورموني در زنان به يک کشور خاص محدود نمي‌شود و در سطح دنيا، کشورها و جوامع بسياري هستند که بايد با اين مشکلات که سلامت زنان جامعه را تهديد مي‌کند، مقابله کنند.
به گزارش شفا آنلاین،يک تحقيق در دانشگاه علوم‌پزشکي ويسکانسن در ايالات متحده آمريکا، با تحقيق و پژوهش بر روي آمارهاي داده شده از کشورهاي ديگر و بررسي آنها اعلام کرده است، 5 تا 10 درصد جمعيت زنان در دنيا از سندرم تخمدان پلي‌کيستيک رنج مي‌برند. اين آمار نشان مي‌دهد اين بيماري، چيزي نيست که بتوان به راحتي از کنار آن گذشت. از سوي ديگر، تحقيقات سازمان سلامت کشورهاي آفريقايي طي يک بررسي با نگراني اظهار کرده است در يک دهه گذشته، بيش از20 درصد از نوجوانان دختر به چاقي ناشي از بلوغ و اختلالات هورموني مبتلا شده‌اند.

اين سازمان، واردات مواد غذايي ناسالم از کشورهاي ديگر را مسئول مي‌داند و معتقد است تغذيه ناسالم و شهرنشيني بسياري از شهرهاي کشورهاي آفريقايي باعث شده است نوجوانان دختر اين قاره مانند آمريکا و باقي کشورهاي توسعه يافته چاق شوند.

اما چه کشورهايي توانسته‌اند با اعمال برخي سياست‌ها بر بروز اين مشکلات غلبه کنند؟ در کشور کنيا، دختران نوجوان ساليانه به صورت رايگان توسط پزشکان و کارشناسان سازمان بهداشت کشورهاي آفريقايي مورد معاينه قرار مي‌گيرند. واکسن‌ها نيز در همين دوره‌هاي معاينات به کودکان و نوجوانان تزريق مي‌شود. در صورتي که فردي به درمان احتياج داشته باشد، مي‌تواند به نمايندگي اين سازمان مراجعه کند و تحت درمان قرار بگيرد. در بزريل هم، ورزشگاه‌ها و باشگاه‌هاي بسياري وجود دارد که مخصوص زنان ساخته شده است. در بسياري از ادارات دولتي اين کشور، شرط لازمه استخدام و ترفيع مقام، استفاده مداوم از اين ورزشگاه‌ها است. در برزيل همچنين، وزارت بهداشت هر ساله، کودکان را تحت غربالگري قرار مي‌دهد و براي کودکاني که با مشکل رشد مواجه هستند برنامه‌هاي غذايي، درماني و ورزشي رايگان در نظر مي‌گيرد. در مدارس برزيل دانش‌آموزان به صورت روزانه برنامه ورزشي دارند و زنگ‌هاي آنان به دو بخش ورزش و باقي درس‌ها تقسيم مي‌شود. در آرژانتين نيز وضعيت شبيه به برزيل است و مدارس روزانه براي دانش‌آموزان خود برنامه ورزشي دارند. با اين حال در مدارس آرژانتين يک واحد درسي به نام سلامت وجود دارد که در آن به دانش‌آموزان در رابطه با سلامت جسمي و تغذيه‌اي خود کمک اطلاعاتي ارائه داده مي‌شود.

طبق آمار سازمان سلامت ملي در کشور ايالات متحده آمريکا، نزديک به 25 درصد زنان اين کشور از سندرم تخمدان پلي‌کستيک رنج مي‌برند و 31 درصد آنها با چسبندگي تخمدان مواجه هستند. کشور آمريکا همچنين نسبت به ساير کشورهاي قاره آمريکاي شمالي و جنوبي، بيشترين زنان مبتلا به سرطان سرويکس يا دهانه رحم را دارد.

با اين همه در آمريکا نيز کلاس‌هاي بهداشتي مانند برزيل و ساير کشورهاي اروپايي برگزار مي‌شود و در طول زمان‌هاي مشخص از دانش‌آموزان خواسته مي‌شود تا براي انجام چکاپ و آزمايشات کامل به درمانگاه مراجعه کنند و پرونده سلامت خود را به مدرسه تحويل دهند. مدارس آمريکا موطف هستند با دانش‌آموزي که با مشکل مواجه است به گونه متفاوتي برخورد کنند.


براي مثال در تابستان‌ها برنامه‌ها و کارگاه‌هاي خاصي تشکيل مي‌شود که در آن نوجواناني که بيش از ديگران پرخاشگرند، اضافه‌وزن دارند يا نياز به دريافت اطلاعات بهداشتي دارند، اطلاعات لازم در رابطه با مشکل خود را دريافت کنند. اين برنامه از زمان رياست‌جمهوري جرج بوش پدر در آمريکا شروع به کار کرد و تا کنون نيز با وجودي که تغييرات بسياري در آن صورت گرفته ، بر جاي خود باقي مانده است.

بنابراين مي‌توان نتيجه گرفت کشورهاي کمي نيستند که با مشکلات رشد و هورموني در نوجوانان و زنان مواجه هستند. اما بايد در نظر داشت که اعمال راهکار و راه‌حل براي حل مشکل، دغدغه اصلي اين کشورها بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: