کد خبر: ۸۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 03
شفا آنلاین>سلامت>توانبخشی بعنوان سطح سوم سلامت نیازمند توجه متولیان و سیاستگذاران سلامت و آگاه‌سازی عموم هستند تا بتوانیم شاهد ارتقاء نظام سلامت باشیم.
به گزارش شفا آنلاین، فریدون لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده در جمع خبرنگاران عرصه سلامت کشور و در خصوص بیمارستان توانبخشی افزود: در نظام سلامت پیشگیری، درمان و سطح سوم بعنوان توانبخشی مطرح می‌شود که این حوزه بین مردم مغفول مانده و اگر عموم جامعه از اهمیت خدمات توانبخشی آگاهی پیدا کنند شاهد کاهش هزینه‌های سلامت و هزینه‌های جسمی و روانی خانواده‌ها خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به خدمات تخصصی توانبخشی که با تعرفه‌های دولتی و در قالب بیمارستان توانبخشی رفیده ایفای نقش می‌کند و به ارائه خدمات می‌پردازد گفت: در نظر بگیریم فردی دچار سکته‌‌های مغزی، فلج حرکتی، معلولیت‌ها و . . .  شد رسالت خانواده و این فرد بیمار چیست؟ 

لایقی در ادامه خاطر نشان کرد: بازتوانی و توانبخشی در قالب تیم تخصصی بیمارستان رفیده اعم از گفتار درمانگر، کاردرمانگرها، فیزیوتراپیست‌ها، متخصص مغز و اعصاب، روانشناس، مشاور خانواده و . . .  می‌تواند زمینه ساز بهبود شرایط جسمی، حرکتی فرد و زمینه ساز بازگشت فرد به آغوش جامعه و خانواده باشد.

استاندارد بین‌المللی بیمارستان‌های توانبخشی در نقطه صفر است 
فریدون لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده با اشاره به اهمیت توانبخشی و زمان طلایی توانبخشی در مداوای بیماران سکته مغزی، فلج مغزی، حرکتی، انواع معلولیت‌ها و . . . سایر صدماتی که فرد را نیازمند بازتوانی می‌کند، افزود: از دویست تخت توانبخشی موجود درکشور هنوز همه تخت‌ها علیرغم نیاز بیماران بکار گرفته نمی‌شود و شاهد فقر آگاهی از سوی متولیان بهداشت، درمان در بیمارستان‌ها، عموم جامعه و همچنین سازمان‌های بیمه‌گر هستیم و می‌توان گفت: از لحاظ استاندارد بین المللی در بیمارستان‌های توانبخشی در نقطه صفر قرار دادیم.

لایقی در ادامه و ضمن اظهار خرسندی از اهتمام دولت جدید و وزارت بهداشت به حوزه توانبخشی افزود: امیدواریم با حضور موثر دکتر محمد تقی جغتایی بعنوان مشاور حوزه توانبخشی وزیر بهداشت و همچنین تعاملات صورت گرفته با سازمان‌های بیمه‌گر شاهد ارتقاء نظام سلامت و ارزش‌گذاری هر چه بیشتر در حوزه توانبخشی باشیم.

سازمان‌های بیمه‌گر چتر حمایتی از خدمات توانبخشی را باز کنند 
فریدون لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، ضمن اشاره به اهمیت توانبخشی گفت: هدف اصلی سازمان‌های بیمه‌گر تامین آسایش جسمی و روانی است و محدود به درمان نیست و اگر سازمان‌های بیمه‌گر به نقش و ارزش حوزه توانبخشی آگاهی داشته باشند در می‌یابند که با مشارکت فعال در خدمات توانبخشی سرمایه گذاری کلانی نیز انجام داده‌اند و هزینه‌های سلامت کاهش می‌یابد.

وی ضمن اشاره به تعرفه‌های دولتی در بیمارستان تخصصی توانبخشی افزود: با آگاهی بخشی مردم از خدمات تخصصی و جامع توانبخشی که با هزینه‌های پائین ارائه می‌شود می‌توانیم شاهد تفریحات خاصی در این زمینه باشیم.

گفتنی است، علاقمندان جهت شناخت با بخش‌های بالینی بیمارستان،‌ تجهیزات تشخیص پاراکلینیکی،‌ خدمات توانبخشی، کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی و پاراکلینیک‌های بیمارستان می‌توانند به وب سایت بیمارستان www.Rofeideh.uswr.ac.ir مراجعه نمایند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: