کد خبر: ۸۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
شفا آنلاین>سلامت>دارو ودرمان >برخي تحقيقات قبلي احتمال تاثير آسپيرين در درمان سرطان را مطرح کرده است. بزرگترين تحقيقات در مورد نقش آسپيرين در درمان سرطان در بريتانيا آغاز خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،سازمان بهداشت ملي بريتانيا، متصدي ارائه خدمات بهداشتي و درماني اين کشور، و موسسه خيريه پژوهش سرطان به طور مشترک منابع مالي گسترده‌ترين تحقيقات در مورد تاثير مصرف آسپيرين در جلوگيري از ابتلاي مجدد به سرطان را تامين خواهند کرد.

براي انجام اين تحقيقات، حدود يازده هزار نفر در بيش از يکصد مرکز درماني در سراسر بريتانيا براي مدت دوازده سال زير نظر قرار خواهند داشت. اين افراد به سه گروه تقسيم خواهند شد. به يک گروه روزانه 100 ميلي گرم و به اعضاي يک گروه روزانه 300 ميلي گرم آسپيرين داده خواهد شد اما گروه سوم قرص‌هاي «دارونما» يعني فاقد آسپيرين يا مواد دارويي ديگردريافت خواهند کرد.

بيماراني در اين تحقيقات شرکت خواهند داشت که يا به دليل ابتلاي به سرطان‌هاي روده، پستان، مري، پروستات يا معده تحت درمان قرار دارند يا به تازگي درمان شده‌اند.


هدف از انجام آزمايش به روي اين افراد بررسي اين نظر است که آيا مصرف روزانه آسپيرين به مدت پنج سال مي‌تواند مانع از ابتلاي مجدد به سرطاني شود که در مراحل اوليه تشخيص داده و درمان شده است، يا دست کم ابتلاي مجدد بيماران شفايافته را به تعويق اندازد.

تحقيقاتي که تاکنون انجام شده نشان مي‌دهد که مصرف آسپيرين به جلوگيري از حمله قلبي و سکته مغزي در برخي بيماران کمک مي‌کند و نتيجه مقدماتي بعضي پژوهش‌ حاکي از آن است که احتمال دارد اين ماده بتواند همين نقش را در مورد انواعي از سرطان ايفا کند.

هدف از تحقيقات جديد، يافتن پاسخي در حد امکان قطعي در اين زمينه است. سازمان بهداشت ملي بريتانيا گفته است بيماراني که مايل هستند براي مشارکت در اين تحقيقات داوطلب شوند مي‌توانند موضوع را با پزشک يا پرستار خود در ميان بگذارند.

BBC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: