کد خبر: ۸۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>سلامت>نوعی وسیله حرکتی می تواند امید راه رفتن را در دل یک کودک دو ساله رها یافته از بیماری هولناک مننژیت زنده کند.
به گزارش شفا آنلاین،پزشکان برای کودک 2 ساله انگلیسی به نام Harmone Allen که در 9 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری مننژیت و تشخیص دیر هنگام بیماری هر 4 دست و پای خود را از دست داده است یک وسیله منحصر بفرد شبیه به صندلی چرخدار تولید کرده‌اند که به او اجازه حرکت می‌دهد. 



گفتنی است، این کودک تنها 10 روز پس از توانایی آغاز به حرکت مبتلا به بیماری مننژیت شد و به خاطر فاسد شدن اعضای بدن و عدم خونرسانی به بافت‌های بدن پزشکان برای حفظ جان او مجبور به قطع هر 4 دست و پای او شدند.



این کودک در زمان ابتلا به مننژیت تنها 10 درصد شانس زنده ماندن داشت و حال پس از بدست آوردن سلامت پزشکان نوعی وسیله حرکتی برای او ساخته‌اند که بدن او را در یک قاب منحصر بفرد نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد توسط آرنج دست‌های خود چرخ‌ها را به حرکت درآورد. 

برای ساخت این وسیله اعضای خانواده و دوستان خانوادگی این کودک هزاران پوند اهدا کرده‌اند تا او بتواند زندگی عادی‌تری داشته باشد. 

پزشکان اعلام کرده‌اند او برای ثابت نگه داشتن شرایط جسمانی خود مجبور به گذراندن جلسات آب‌درمانی، فیزیوتراپی فشرده و توان‌بخشی است.



کارشناسان در نظر دارند در سالهای آتی انواع پروتزها برای توانایی حرکت و انجام فعالیت‌های مختلف را برای این کودک طراحی کنند. 

این کودک تا به حال بیش از 10 عمل جراحی تهاجمی گسترده را پشت سر گذاشته است و پزشکان اعلام کرده‌اند هنوز به طور قطع نمی‌توان اعلام کرد که او دچار چه مشکلات جسمانی و یا مغز در اثر این بیماری شده است.



کارشناسان اعلام کرده‌اند تنها در هر سال در دو کشور انگلستان و ایرلند حدود 3 هزار و 400 مورد به بیماری مننژیت باکتریایی و سپتی سمی مبتلا می‌شوند که از این تعداد آمار فراوانی جان خود را از دست می‌دهند و بازماندگان با عوارضی چون آسیب مغزی، ناشنوایی و قطع عضو مواجه می‌شوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: