کد خبر: ۸۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> مرد اهل کره جنوبي که روز يکشنبه 25 اکتبر (3 آبان) به علت عوارض ناشي از نشانگان تنفسي خاورميانه (مرس) درگذشت، نخستين مورد مرگ ناشي از اين بيماري در اين کشور پس از بيش از سه ماه شده است.
به گزارش  شفا آنلاین،به نقل از خبرگزاري فرانسه وزير بهداشت کره جنوبي اين مرد 66 ساله در ماه ژوئيه پس از سرايت ويروس مرس به او در مرکز پزشکي سامسونگ در شهر سئول- يکي از کانون‌هاي عمده شيوع مرس که در ماه مه و ژوئيه اين کشور را فراگرفت- مبتلا به بيماري تشخيص داده شد.

بعدا گفته شده بود که بيماري مرس علاج شده است، اما او دچار يک اختلال حاد ريوي- يک عارضه ناشي از اين ويروس- شده است.

سئول در پايان ماه ژوئيه اعلام کرده بود که شيوع بيماري عملا به پايان رسيده است، اما در ابتداي ماه جاري (اکتبر) يک مرد 35 ساله که تصور مي‌شود بيماري مرس او علاج شده بود، دوباره مبتلا به ويروس مرس تشخيص داده شد.

اين تشخيص جديد اميدهاي کره جنوبي براي اينکه اين کشور را عاري از بيماري اعلام کند، بر باد داد. شيوع مرس در کره جنوبي از ماه مه به عفونت 186 نفر انجاميد و 36 نفر از آنها را کشت.

اين بيمار در حال حاضر به همراه 2 نفر ديگر که آنها هم رسما معالجه شده از ويروس اعلام ‌شده بودند، اما دچار عوارض ناشي از بيماري شده‌اند، تحت درمان است.

شيوع مرس در کره جنوبي، چهارمين اقتصاد بزرگ آسيا، باعث خسارات مالي زيادي از جمله کاهش ميزان خريد مصرف‌کنندگان و مختل شدن بخش گردشگري اين کشور شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: