کد خبر: ۸۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>محققان بانداژ پرتودرمانی ابداع کردند که درمان تومورهای پوستی راکه از بین بردن آنها دشوار است، راحت تر می کند و می توان آن را برای درمان تومورهای خاص پوستی طراحی کرد.
به گزارش شفاآنلاین : در بیشتر موارد جراحی بهترین گزینه برای برداشتن تومورهای سرطان پوست غیرملانومی است و پرتودرمانی اغلب برای درمان تومورهای غیرقابل جراحی یا عودکننده استفاده می شود.
محققان در جستجو برای کشف یک روش بهتر و اختصاصی تر برای درمان سرطان های خاص، به بررسی یک بانداژ پرتودرمانی پرداختند که برای درمان تومورهایی استفاده می شود که از بین بردن کامل آنها با جراحی دشوار یا غیرممکن است.
دکتر آنتونی دی پاسکوا استادیار دانشگاه نورث تگزاس در این مورد گفت: پرتودرمانی ظرفیت درمان سیستماتیک تومورهای سرطانی را دارد و همچنین استفاده از ابزاری که شبیه یک نوار زخم بندی (بانداژ) است به پزشکان اجاره می دهد که پرتودرمانی را دقیق تر بکار برند.
محققان این بانداژها را با استفاده از نانوذرات هولمیوم 165 و پلیمر مصنوعی plyacrylonitrile درست کردند.
در این بررسی محققان ابتدا چند تومور سرطانی پوست را به موش ها پیوند زدند سپس این بانداژها را روی آنها آزمایش کردند. موش ها روزی یک ساعت با این بانداژها تحت درمان قرار گرفتند و اندازه تومورهای آنها قبل و بعد از درمان اندازه گیری شد.
15 روز پس از درمان، تومورهای سه موش از 10 موش تحت درمان با این بانداژها به طور کامل از بین رفت و تومورهای هفت موش دیگر نیز به اندازه قابل توجهی کوچکتر از موش هایی شده بود که با این بانداژها تحت درمان قرار نگرفته بودند.
محققان اکنون قصد دارند که این بانداژها را روی حیوانات بزرگتر آزمایش کنند.
این مطالعه در نشست سالانه انجمن آمریکایی دانشمندان دارویی ارایه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: