کد خبر: ۸۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
معاون وزیر بهداشت خبرداد:
شفاآنلاین:اجتماعی>معاون وزیر بهداشت گفت: در گذشته حدود ۴۰ درصد از نیاز مردم در خصوص تهیه دارو و ملزومات پزشکی در خارج از بیمارستان‌ها تامین می‌شد که باید با افتخار گفت امروز تنها سه درصد از نیاز مردم در خصوص تجهیزات پزشکی و دارو خارج از بیمارستان تامین می‌شود و ۹۸ درصد از این مهم را بیمارستان ها به مردم خدمات رسانی می کنند.

به گزارش شفاآنلاین:دکتردیناروند،در حاشیه همایش تجهیزات غذا و دارو که به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هتل خورشید مشهد برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات طرح تحول سلامت تامین نیاز بیماران در بحث دارو و تجهیزات از طریق بیمارستان‌ها است، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا هیچ بیمار و همراهی مجبور نباشد جهت تهیه دارو و لوازم پزشکی خارج از بیمارستان تردد داشته باشد.

 

وی به مشکلات موجود جهت تهیه لوازم پزشکی و داروها برای مردم از خارج از بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: به سبب مشکلات بسیاری که سابق بر این جهت تهیه ملزومات پزشکی و داروهای درمانی از سوی مردم در خارج از بیمارستان ها وجود داشت بر این شدیم تا تمامی نیاز مردم در این خصوص در داخل بیمارستان ها رفع شود.

 

دیناروند میانگین مراجعات مردمی در خصوص تامین دارو و ملزومات پزشکی تا قبل از طرح تحول سلامت را ۴۰ درصد دانست و تصریح کرد: در گذشته حدود ۴۰ درصد از نیاز مردم در خصوص تهیه دارو و ملزومات پزشکی در خارج از بیمارستان ها تامین می شد که باید با افتخار گفت امروز تنها سه درصد از نیاز مردم در خصوص تجهیزات پزشکی و دارو خارج از بیمارستان تامین می شود و ۹۸ درصد از این مهم را بیمارستان‌ها به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه سابق بر این بسیاری از بیماران با حضور در سطح شهر مشهد و تامین داروی خود خارج از فضای بیمارستان باید هزینه های تهیه دارو را نیز متقبل می‌شدند گفت: ما توفیق یافته ایم تا امروز میانگین مراجعات مردم جهت تامین ملزومات پزشکی و داروهای درمانی به خارج از فضای بیمارستانی را به کمتر از سه درصد برسانیم و این به این معناست که دغدغه امروز بیماران و همراهان آنان در بیمارستان‌ها از این حوزه عبور کرده است.

 

معاون وزیر بهداشت به کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در مراجعات بیمارستانی اشاره کرد و متذکر شد: عمده تلاش دیگر ما این بوده تا کاری کنیم که مردم جهت پرداخت هزینه های درمانی خود در خصوص تجهیزات پزشکی و داروها با کاهش قیمت مناسبی نسبت به گذشته روبرو شوند که در این حوزه اعتبارات لازم در طرح تحول سلامت دیده شده است.

 

دیناروند به کاهش قیمت تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز ما در خصوص قیمت تجهیزات پزشکی بسیار خوب است به نحوی که قیمت برخی از این وسایل به یک سوم قیمت سابق خود کاهش پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: مدیریت هزینه ها و قیمت ها از طریق ایجاد کمیسیون قیمت گذاری در وزارت بهداشت در حال انجام است و ما اکنون با مکانیزم های دیده شده تجهیزات پزشکی در کشور را قیمت گذاری می‌کنیم.

 

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: قیمت گذاری در کمیسیون قیمت گذاری براساس فراخوان و ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان، کاهش قیمت تولیدات داخلی و یا از طریق واردات موازی انجام می‌شود که تلاش داریم کاهش قیمت ملزومات پزشکی را یکی دیگر از دستاوردهای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم معرفی کنیم.

 

دیناروند به کاهش ۳۰درصدی ملزومات پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان های ما در حدود ۱۰ درصد هزینه های بیمارستانی خود را به هزینه لوازم پزشکی اختصاص می‌دهند که می‌توان گفت با اجرای طرح تحول سلامت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در حوزه ملزومات پزشکی انجام گرفته است.

 

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه جلوگیری از توزیع داروهای تحریک جنسی در کشور در چه مرحله ای قرار دارد؟ گفت: تعزیرات حکومتی رسیدگی به شکایات صورت گرفته، در خصوص توزیع موارد محرک جنسی را جمع آوری کرده است و در حال برخورد با مکمل های داروی قاچاق و عرضه کنندگان غیرقانونی این مواد هستند.

 

وی در پایان در پاسخ به اینکه سهم تولید تجهیزات پزشکی در داخل چه مقدار است، یادآور شد: سهم تولید تجهیزات پزشکی در داخل یک سوم بازار را در بر دارد و این در حالی است که سهم واردات دو سوم می‌باشد البته در خصوص دارو شرایط کاملا برعکس می‌باشد به نحوی که دو سوم تولیدات داخلی به داروهای ما اختصاص دارد و واردات دارو از خارج تنها یک سوم است که این موضوع تحرک تولیدکنندگان داخلی در خصوص تجهیزات و ملزومات پزشکی را می طلبد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: