کد خبر: ۸۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
شفا آنلاین>سلامت>معاون بیمه خدمات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مشکل اصلی پرونده الکترونیک سلامت زیر ساخت هایی است که وزارت ارتباطات باید ایجاد کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر کوروش اعتماد معاون بیمه خدمات سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پرونده الکترونیک سلامت گفت: پرونده الکترونیک سلامت و همه داده ها و اطلاعات مربوط به افراد صرف نظر از اینکه بیمار شوند یا نه ، اطمینان داشته باشید جزو یکی از آرزوهای سازمان بیمه سلامت است چرا که امکانی فراهم می کند تا ما بتوانیم اطلاعاتی مربوط به سلامتی هر بیمه شده ای را رصد کنیم و یا حتی قبل از بیمار شدن فرد به سراغ او برویم و یکسری آزمایشات دوره ای را برای وی تجویز کنیم که این یکی از استانداردهایی است که ما برای خود تعریف کرده ایم.

وی در خصوص مزایایی که پرونده الکترونیک در پی خواهد داشت، عنوان کرد: با فراهم شدن بستر پرونده الکترونیکی سلامت خیلی از کارهای کاغذی و دستی که هم مصرف کاغذ را بالا می برد و هم زمان زیادی را از افراد می گرفت را کاهش می دهد، بنابراین صرفه جویی زمان ، تسهیل و سریع را برای ارائه دهنده خدمت و مردم به دنبال دارد.

این صاحب نظر ادامه داد: اگر بسترها فراهم شود ما حاضر هستیم حتی دفرچه هایی که در دست مردم است را حذف کنیم تا ضرورت بردن دفترچه برای مردم وجود نداشته باشد. اما متاسفانه آن بستر آماده نشده است. اگر بسترها فراهم شود، می توانیم پیشنهاد غربالگری های دوره ای را با توجه به شرایط سلامتی افراد بدهیم که هم کارهای رسیدگی و پذیرش ما و هم پرداخت های ما تسهیل می گردد و احیانا می توانیم جلوی خیلی از خطاهایی را که در مسیرهای مختلف بیمه ای پیش می آید را بگیریم.

وی در خصوص علل فراهم نشدن بستر مناسب برای پرونده الکترونیکی سلامت تصریح کرد: علل اصلی فراهم نشدن بستر مناسب برای پرونده الکترونیکی سلامت را نمی دانیم ولی یکی از خواسته های در حوز بستری و سرپایی، پرونده های سلامت بیماران و دسترسی الکترونیکی به آنها است. این بستر در سیستم بیمارستانها وجود دارد. این کار موجب حذف فرآیند ارسال گزارش های کاغذی می گردد. شاید مشکل زیر ساخت هایی است که وزارت ارتباطات باید ایجاد کند یا بحث محتوای فنی کار است که باید وزارت بهداشت ارائه دهد. ما در حسن اجرای راهنمای بالینی که وزارت بهداشت تعیین کرده است، کمک خواهیم کرد، کاری که سالیان قبل در حوزه روستایی صورت گرفت و رضایت دو طرفه را در برداشت.

دکتر اعتماد در خصوص نقش پرونده الکترونیکی سلامت در حوزه سلامت بیان کرد: امسال در طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزی پرونده الکترونیک سلامت طراحی شد که ارزیابی هایی برای سنجش وضعیت دهان و دندان دانش آموزان صورت گرفت و نوع و میزان خدمات مورد نیاز مشخص گردید که این اقدامات چند نتیجه خوب به دنبال دارد . اول اینکه ارزیابی وضعیت می شوند و قبل از اینکه  مشکل فرد به بحران تبدیل شود ، حوزه سلامت اقدام می کند، بیمار سرگردان نمی شود و هزینه اضافی نیز نمی پردازد و از طرفی سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت به سمت پیشگیری می روند و نکته دیگر از دوباره کاری و هزینه های اضافی در درمان جلوگیری می شود، چون همه اقدامات الکترونیک و بر پایه کدملی است که موجب ارتقا سلامت و صرفه جویی منابع می گردد.

وی در پایان گفت: در خصوص سکته های قلبی که سامانه ثبت آن در وزارت بهداشت موجود است آمادگی پرداخت های الکترونیکی را داریم که مایدواریم با اقبال طرفین روبرو شویم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: