کد خبر: ۸۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
شفا انلاین>سلامت>مدیر شرکت غله مهاباد گفت: 32 تن آرد مخلوط با سنگریزه از واحدهای نانوایی این شهرستان جمع آوری و از پخت آنها جلوگیری شد.
به گزارش شفا آنلاین،سلیم احمدی افشار افزود: این مقدار آرد که مدتی قبل به صورت سهمیه ای در بین واحدهای نانوایی این شهرستان توزیع شده بود، به دلیل داشتن ناخالصی جمع آوری شده است. 

وی اضافه کرد: پس از اعتراض واحدهای نانوایی این شهرستان به وجود سنگریزه در آرد خریداری شده از یکی از کارخانه های تولید آرد در مهاباد، آرد این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که میزان ناخالصی گندم تحویلی به این کارخانه بیشتر از اندازه استاندارد و معمول بوده و بخشی از این ناخالصی هنگام آسیاب شدن با آرد مخلوط شده است. 

احمدی افشار گفت: ناخالصی های این آرد در حالت عادی با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست و فقط هنگام تبدیل شدن به نان وجود سنگ های بسیار ریز و آسیاب شده موجود در آن احساس می شود. 

مدیر شرکت غله مهاباد گفت: دلیل وجود این سنگریزه ها در آردهای توزیعی وجود سنگ به میزان بیش از حد معمول در گندم های تحویلی به سیلو بوده که در هنگام تبدیل آنها به آرد آسیاب شده و با آرد تولیدی مخلوط و توزیع شده است. 

وی گفت: با هماهنگی های انجام شده این آردهای سنگریزه دار از واحدهای نانوایی جمع آوری و از مصرف انسانی خارج و پس از بازگشت به کارخانه با سبوس مخلوط شده و برای مصارف دامی مورد استفاده قرار گرفت. 

231 واحد نانوایی در مهاباد آرد سهمیه ای دریافت می کنند که از این تعداد 166 واحد در مناطق شهری و 65 واحد در مناطق روستایی این شهرستان قرار دارند. 

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.ایرنا
برچسب ها: آرد ، مهاباد ، نانوایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: