کد خبر: ۸۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
شفا آنلاین>اجتماعی>وزارت حفظ منابع طبیعی نیوزلند در گزارشی اعلام کرد که گیاه کمیاب White kakabeak که نزدیک به شصت سال جزء گیاهان منقرض شده به حساب می آمد ، توسط دانشمندان این کشور احیا شده و به طبیعت بومی آن بازگردانده شد .

به گزارش شفا آنلاین،مگی بری (Maggie Barry) وزیر حفظ منابع طبیعی نیوزلند اعلام کرد که دانشمندان نیوزلندی موفق شدند تا یک گیاه بومی منقرض شده را به طبیعت  باز گردانند . قابل ذکر است که این گیاه از حدود شصت سال پیش منقرض شده و از طبیعت ناپدید شده بود .

بر اساس گزارش وزارت حفظ منابع طبیعی ، گونه بسیار کمیاب گیاه red kakabeak که به صورت عادی سفید رنگ بوده و با نام های  ngutukaka و یا Clianthus نیز شناخته می شود در صخره های نزدیک Clianthus در شرق جزیره شمالی نیوزلند رشد می کرده که از دهه 1950 میلادی تا کنون دیده نشده است .

در یک مراسم خاص در Rotorua ، در حدود صد گیاه که توسط موسسه دولتی تحقیقات Scion از دانه  آن ها رشد داده شده و آماده کاشت بود ، به منطقه قبیله مائوری در سواحل شرق iwi  ؛ جایی که سرزمین اصلی آن ها بوده ، منتقل شدند .

وزیر حفظ منابع طبیعی در توضیحات خود نسبت به این گیاه می گوید : « تصور می شد که گیاه White kakabeak در طبیعت نیوزلند منقرض شده اما جستجوی دانه های گیاهان در منطقه Wairoa و کشف دانه های این گیاه باعث شد تا دانشمندان بتوانند این گیاه را دوباره احیا کنند و در واقع تلاش دانشمندان و فعالیت های علمی آن ها باعث شد تا باز گرداندن این گیاه به طبیعت نقطه عطفی برای بازیابی گونه های منقرض شده به حساب آید . »

قابل ذکر است که سرزمین  Wairoa با حصار کشی به منطقه ای حفاظت شده و امن برای گیاهان تبدیل شده است .

مگی بری در ادامه توضیحاتش اظهار داشت : « گیاه Red kakabeak یک گیاه محبوب برای باغ ها محسوب می شود که در طبیعت وحشی و آزاد به دلیل عوامل مختلفی چون اپوسوم (possums) و چرای حیواناتی از قبیل  آهو ، گوزن ، بز و خورده شدن برگ هایش توسط  حلزون در خطر نابودی قرار گرفته است . در حدود صد گیاه در طبیعت آزاد باقی مانده که به عنوان گیاهان در خطر بحران در سراسر نیوزلند طبقه بندی شده اند . »

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: