کد خبر: ۸۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفاآنلاین:سلامت>دبیر علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، عنوان کرد: زخم‌ها به ویژه انواع مزمن آن مشکل بزرگ جهانی و چالش درمانی مهمی در پزشکی به شمار می‌روند و سالیانه بار مالی عظیمی برای حل این معضل بر دوش مسئولان بهداشتی و درمانی گذاشته می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین: دکتر پروین منصوری در نشست خبری که به مناسبت دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت برگزار شد، گفت: به یاری خداوند و همت مسئولان جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان برگزاری دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با حضور جمع کثیری از اساتید و محققین در این زمینه فراهم شد.

دبیر علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت افزود: زخم‌ها به ویژه انواع مزمن آن مشکل بزرگ جهانی و چالش درمانی مهمی در پزشکی به شمار می‌روند و سالیانه بار مالی عظیمی برای حل این معضل بر دوش مسئولان بهداشتی و درمانی گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: شیوع بالای دیابت در دنیا و از جمله در ایران و به دنبال آن مشکلات زخم پای دیابتی، افزایش جمعیت کهنسال در دنیا، حوادث، استفاده از داروهای مختلف، پرتو درمانی، افزایش شیوع سرطان و مشکلات روحی و روانی همگی از علل بروز زخم، عوارض و مرگ و میر ناشی از آن هستند. به همین دلیل در سال‌های اخیر توجه زیادی به شناخت پاتوفیزیولوژی زخم و درمان آن شده است.

منصوری گفت: برگزار کنندگان این گردهمایی نیز این ضرورت جهانی را احساس کرده و با حضور اساتید داخلی و خارج از کشور سعی بر ارائه آخرین دستاوردها در این زمینه دارند. در این کنگره برای درک بهتر مباحث علمی، برنامه به صورت پانل بندی شده است.

دبیر علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت عنوان کرد: دو مهمان خارجی در این کنگره در خصوص مدیریت زخم پای دیابتی عفونی و مهار پاسخ‌های التهابی و یک مهمان از کشور آلمان در مورد استفاده از فوتودینامیک ترابی با داروی حساس کننده به نور مطالب نوین و تجربیات خویش را ارائه خواهند کرد.

وی درباره هدف برگزاری این کنگره گفت: به طور کلی هدف برگزاری این کنگره گردهمایی متخصصان در زمینه ترمیم زخم و تبادل اطلاعات علمی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: