کد خبر: ۸۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفا آنلاین>سلامت>ابتلاي هزاران نفر در آسيا به تب دنگي، نظام‌هاي بهداشتي اين قاره را دچار مشکل کرده است و يک‌بار ديگر زنگ خطري را به‌صدا درآورده که بايد آماده بروز ناگهاني بيماري‌هاي کشنده بود.
به گزارش شفا آنلاین،فيليپين، ميانمار، مالزي، تايوان و ويتنام از جمله کشورهايي هستند که بيماري‌هاي ناقل پشه در آنها شيوع بالايي دارد، ضمن آنکه، پايتخت هند، دهلي‌نو، بدترين شيوع دنگي در 20 سال اخير را تجربه کرده است.

کارشناسان مي‌گويند، بيمارستان‌هاي اين کشورها مملو از بيماراني است که با علائم تب بالا، تهوع و درد مفاصل در جست‌وجوي بهبودي هستند.

براساس اعلام سازمان جهاني بهداشت، دنگي از بين بيماري‌هاي مناطق حاره سريع‌ترين شيوع را دارد. اين بيماري ويروسي درمان خاصي ندارد و از مبتلايان خواسته مي‌شود، استراحت کنند، مايعات فراوان بنوشند و براي پايين آوردن تب و تسکين درد مفاصل دارو مصرف کنند.

کارشناسان سلامت عقيده دارند، شيوع گسترده تب دنگي، مانند آنچه امروز شاهد آن هستيم، بر نظام‌هاي سلامت اثر بزرگي دارند. افراد مبتلا از علائم بسيار جدي رنج مي‌برند و براي پيشگيري از پيچيده‌تر شدن وضعيتشان بايد هرچه زودتر درمان شوند.

سرعت شيوع دنگي برخي بيمارستان‌ها را با شرايط دشواري روبه‌رو کرده است؛ خانواده‌هايي هستند که مجبورند بيمار خود را براي درمان از اين بيمارستان به آن بيمارستان ببرند.

دنگي در دهه 1950، فقط چند کشور را گرفتار کرد اما امروز با شيوع در بيش از 125 کشور از آمار شيوع مالاريا هم پيشي گرفته است.

منطقه آسيا پاسيفيک با آب‌وهواي گرم و شرجي که شاهد سيل‌هاي متناوب و مرتبط با تغييرات آب‌وهوايي بوده، مناسب‌ترين بستر براي رشد پشه دنگي را فراهم آورده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: