کد خبر: ۸۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
شفاآنلاین :شنیده ها حاکی ازآنستکه چند تن ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد ارایه طرحی فوریتی برای یکپارچه سازی نظام آموزش عالی کشور هستند.

به گزارش خبرنگارشفاآنلاین یک منبع آگاه دراین باره گفت:این طرح با توجه به ضرورت ها و الزامات یکپارچه سازی ، ساماندهی و نظام سازی امور مربوط به آموزش عالی کشور آماده شده که اهدافی به شرح ذیل را مد نظر دارد.

_ تجدید ساختار و بازنگری تشکیلات وزارتخانه ها بر اساس اصول علمی و رعایت استانداردهای آموزش عالی و انطباق فعالیتهای آموزش پزشکی کشور با موازین آموزش عالی.

_ رفع تکرار و تداخل در امور، حذف فعالیتهای موازی، صرفه جویی در مقیاس و تخصصی شدن وظایف و کارکردهای وزارتخانه ها.

_ ایجاد تناسب بین فعالیتهای آموزش پزشکی با نیاز های علمی روز کشور و حصول اطمینان از تربیت نیروی پزشکی و پیراپزشکی مورد نیاز نظام بهداشت، درمان و سلامت کشور با رعایت اولویت های معطوف به نیاز مردم بویژه تأمین نیروی انسانی برای مناطق محروم.

_ ایجاد زمینه لازم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پرداختن به وظایف ذاتی و اصلی در حوزه های دارو، تغذیه، بهداشت، پیشگیری، نظام ارجاع و پزشک خانواده و پرهیز از ورود به عرصه های تخصصی و موضوعی سایر وزارتخانه ها.

_ تفکیک و تمایز بین امور مربوط به صنعت بازار درمان و امور مربوط به آموزش عالی پزشکی و پیراپزشکی و رفع نقائص موجود در زمینه عدم رعایت نیاز سنجی واقعی و سطح بندی در تربیت نیروهای پزشک متخصص و عمومی و...

حصول اطمینان از رعایت اصول آمایش سرزمین و توزیع مناسب و متناسب جغرافیایی، رشته های پزشکی تخصصی و عمومی ، رشته های مرتبط با بهداشت،درمان و سلامت با رویکرد توجه به مناطق محروم و دور افتاده.

و...

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: