کد خبر: ۸۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو از ابلاغ دستورالعمل برگزاری هفته پیشگیری ازمسمومیت ها به معاونت های غذاوداروی دانشگاههای علوم پزشکی خبر دادوافزایش آگاهی مردم را بهترین راهکار پیشگیری از بروز مسمومیت ها دانست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند گفت: دهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها، به سرپرستی ستاد مرکزی و مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو در زمینه های مختلف برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین این برنامه ها با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی، ۳۸ مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم  (DPIC)، سازمان نظام پزشکی و انجمن های تخصصی آن، سازمان پزشکی قانونی کشور، سازمان آموزش و پرورش، شهرداری ها و بسیاری از ادارات و سازمانهای مرتبط با موضوع، در نخستین هفته آبان ماه سال جاری (سوم تا نهم آبان ماه) با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو شعار هفته پیشگیری از مسمومیت ها به دلیل شیوع مسمومیت دارویی در کشور در سال جاری را با عنوان  « با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم! » اعلام کرد.

 وی هدف از برگزاری این هفته را اطلاع رسانی و آموزش مردم به منظور انجام اقدامات عملی برای پیشگیری از بروز مسمویت ها عنوان کرد.

دیناروند تاکید کرد: این هفته تمرکز برآموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت ناشی از داروها، مسمومیت در کودکان،گازها و منوکسید کربن، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، مسمومیت ناشی از گزیدگی و سوء مصرف مواد مخدر خواهد بود.

دیناروند یاد آور شد: مسمومیت ها چه عمدی و چه اتفاقی قابل پیشگیری است و آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم بهترین راهکار پیشگیری از بروز مسمومیت به شمار می رود.

معاون غذا و دارو در پایان عناوین روزهای هفته پیشگیری از مسمومیت ها را به شرح زیر اعلام کرد:

یکشنبه ۹۴/۸/۳: روز پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی داروها

دوشنبه ۹۴/۸/۴: روز پیشگیری از مسمومیت ها در اطفال

سه شنبه ۹۴/۸/۵: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن

چهارشنبه ۹۴/۸/۶: روز پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی و گیاهان سمی

پنجشنبه ۹۴/۸/۷: روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات، مواد شیمیایی

جمعه ۹۴/۸/۸: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی ها

شنبه ۹۴/۸/۹: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: