کد خبر: ۸۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 22
شفاآنلاین:سلامت>پرستار همدانی هنگام مراقبت از نوزاد مبتلا به مننژیت در بخش NICU به این بیماری مبتلا شد و به کما رفت.

به گزارش شفاآنلاین:فاطمه شیرانی، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان با اعلام این خبر افزود: زهرا عظیم پور پرستار بخش NICU بیمارستان، هنگامی که از یک نوزاد مبتلا به مننژیت مراقبت می کرد، به عفونت مننژیت مبتلا شد و اکنون 7 روز است که در بخش ICU بستری است.

 

وی اضافه کرد: شواهد نشان می دهد که این پرستار قبل از ابتلا به این عفونت از داروهای ایمونوسا پرسیو استفاده می کرد و در شبی که در بخش NICU کشیک بوده، نیز تب داشته است که البته وی این مسئله را از قبل اطلاع نداده بود و مسئولان بیمارستان از وضعیت بیماری قبلی وی بی خبر بودند.

 

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان گفت: سطح هوشیاری این پرستار روز گذشته روی عدد 5 و 6 بود و امروز نمره هوشیاری وی به عدد 4  کاهش پیدا کرده و وضعیت خوبی ندارد.

 

شیرانی افزود: روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاون درمان و مدیر دفتر پرستاری دانشگاه از این پرستار عیادت کردند و قرار بر این شد که اقدامات لازم برای تأمین هزینه های بیمارستانی و حمایت از خانواده این پرستار انجام شود.

 

وی گفت: همسر این پرستار اصرار داشت که این پرستار برای درمان به تهران منتقل شود اما پزشک بیهوشی بیمارستان سینای همدان اعلام کرد که به علت پایین بودن سطح هوشیاری وی، انتقال وی به تهران خطرناک است چون تنفس وی به دستگاه وابسته است.

 

شیرانی افزود: در پی این حادثه هیئت مدیره نظام پرستاری همدان بیانیه ای را منتشر خواهد کرد و طی آن از روسای بیمارستانهای کشور می خواهیم از همه پرستاران و نیروهای بیمارستانی سوال شود که آیا داروهای  سرکوب کننده مصرف می کنند یا  نه و اگر پاسخ مثبت بود، کمیته ای در بیمارستان در مورد اینکه این نیروها در چه بخشهایی فعالیت کنند تصمیم بگیرند تا آنان در بخشهای پر خطر فعالیت نکنند. سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: