کد خبر: ۸۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفا آنلاین>سلامت>گذراندن ساعات طولانی در برابر نور خورشید و عدم استفاده از عینک آفتابی باعث بروز مشکلات اساسی در چشم در سنین بالا می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، البته محققان می گویند هنوز معلوم نیست که اشعه ماوراء بنفش خورشید چطور باعث صدمه به چشم می‌شود و این که چطور نور خورشید به طور مستقیم باعث بروز برخی بیماری‌ها مانند آب مروارید، گلوکوم و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن می‌شود.
 
با این حال همه شواهد به نفع این موضوع است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به بروز مشکلی به نام سندرم لایه برداری خواهد شد. افرادی که مدت‌های طولانی در بیرون از منزل سپری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این سندرم قرار دارند. در واقع سندرم لایه برداری چشم اشاره به پیری چشم به دلیل فشار چشم و انسداد ورید شبکیه دارد. سندرم لایه برداری چشم با آب مروارید و بیماری آب سیاه نیز ارتباط دارد.
 
سندرم لایه برداری چشم تا زمانی که چشم شروع به از دست دادن بینایی خود بر اثر دیگر مشکلات چشمی می‌کند، علامت خاصی ندارد. درمان خاصی نیز برای این سندرم وجود ندارد اما شرایط دیگری که می‌توانند باعث بروز سندرم لایه برداری چشم شوند، قابل درمانند. 

بهترین راه برای جلوگیری از سندرم لایه برداری، معاینات جامع چشم است که طبق این فهرست باید انجام گیرند: 

•    برای افراد سنین 40 تا 55 سال هر دو تا چهار سال.
•    برای افراد سنین 55 تا 65 سال، هر یک تا سه سال.
•    برای افراد سنین 65 سال به بالا هر یک تا دو سال.
•    افرادی که سابقه بیماری‌های چشمی دارند و مبتلایان به دیابت باید معاینات چشم مکرر داشته باشند.شفاف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: