کد خبر: ۸۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گفت: توجه والدین به موضوع فقر حرکتی کودکان و برخی مشکلات و آسیب‌های قامتی آن‌ها برای تامین سلامت فرزندانشان ضروریست و والدین باید این موضوع را جدی بگیرند.
به گزارش شفا آنلاین، حسن دانشمندی رییس انجمن آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و دانشیار دانشگاه گیلان اظهار داشت: توجه والدین به موضوع فقر حرکتی کودکان و برخی مشکلات و آسیب‌های قامتی آن‌ها برای تامین سلامت فرزندانشان ضروریست و والدین باید این موضوع را جدی بگیرند.

دانشمندی افزود: برخی از آسیب‌های قامتی سلامت بدن را مختل می‌کند که این عوامل زیاد پیچیده نبوده و نیارمند دانش ویژه نیست و معلمان ورزش می‌توانند با همکاری والدین این مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: والدین نسبت به وضعیت نشستن فرزندان خود نباید بی‌تفاوت باشند چون این مشکلات منجر به برخی عوارض در سنین بالاتر خواهد شد.

رییس انجمن آسیب شناسی ورزشی و حرکت‌های اصلاحی اضافه کرد: والدین باید نسبت به گام برداشتن فرزندان و نشستن آن‌ها در صندلی‌ها و نیز نسبت به کوله‌پشتی‌های بچه های خود دقت داشته باشند.

دانشمندی با بیان این که وضعیت بدنی پنجره ارتباطی انسان‌ها بوده و بدن سالم دارای جایگاه خاصی در فرهنگ ایرانی است، اظهار کرد: هم اکنون کجی ستون فقرات مشکل مهم و حاد مطرح در بین دانش آموزان نبوده و زانوی پرانتزی و کف پای صاف هم از مسایلی می‌باشد که به علت بروز بسیاری از مشکلات قامتی دیگر در حاشیه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در جامعه به خصوص در مدارس استان شاهد عارضه‌ای دیگر به نام سر به جلو هستیم که این عارضه شروعی برای عوارضی چون مشکلات مفصلی در آینده است.

دانشمندی ادامه داد: روی این موضوع زیاد کار شده و قابل پیشگیری بوده به طوری که با پیشگیری از این عارضه می‌توان از آرتروزها در سنین بالاتر هم پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: عوارض بسیاری در ردیف آسیب‌های قامتی دانش آموزان وجود دارد که با روزانه چند تمرین ساده می‌توان آن‌ها را حل کرد.

رییس انجمن آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در سال 800 ساعت در حال نشسته بر میز و صندلی هستند در حالی که در سنین استخوان سازی قرار دارند و این امر می‌تواند موجب ایجاد انحراف بدنی شده و تا آخر عمر تاثیر آن بر اندام و زندگی اجتماعی آن‌ها باقی بماند.

وی با اشاره به سنگین بودن اغلب کوله‌پشتی‌های مدرسه‌ای کودکان اظهار کرد: وزن کوله پشتی باید به طور میانگین 10 درصد وزن بدن کودک باشد و نباید از کوله پشتی‌های غیر استاندارد و سنگین استفاده کرد.

دانشمندی ادامه داد: باید مواظب باشیم که فرزندان ما اندام زیبا و متناسبی داشته باشند چرا که این موضوع از نظر سلامت و زیبایی‌شناسی و راندمان کاری در آینده مهم است و ارتباط فرهنگی بین رسانه‌ها، مربیان و خانواده در این زمینه می‌تواند مهم باشد.

شایان ذکر است، حسن دانشمندی برای شرکت در اولین همایش تربیت و بدنی و ورزش مدارس به ارومیه سفر کرده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: