کد خبر: ۸۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 23
شفاآنلاین:اجتماعی>سلامت>رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با سفیر تاجیکستان در ایران با اعلام راه‌اندازی مرکز همودیالیز هلال‌احمر ایران تا دو ماه آینده در آن کشور.
به گزارش شفاآنلاین:دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با نعمت‌الله امام‌زاده به فاجعه منا و ضرورت رعایت اصول مراقبت از جمعیت‌های بزرگ، عنوان کرد: هر کشوری زمانی که میزبان جمعیت کثیری از افراد از کشورهای مختلف بوده و برای ورود آنها به کشور خود ویزا صادر می‌کند، موظف است تا سلامت همه آنها را تا زمان خروج از کشور خود تامین کند و لذا اگر قصوری را هم در حادثه منا در نظر نگیریم، برگزار کننده در تامین سلامت افراد مسئولیت داشته است.

وی با اشاره به این که ایران و تاجیکستان دارای مشترکات بسیاری از جمله زبان، فرهنگ، دين مشترك و مرز هستند، عنوان کرد: بر این اساس روابط‌های دو كشور در سال‌هاي گذشته همواره رو به رشد و بسیار عمیق بوده و طبيعي است كه فعاليت نهادهای عام‌المنفعه و بشردوستانه هلال‌احمر امكان گسترش بيشتر همکاری‌ها با هلال‌احمر تاجيكستان را فراهم می‌کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: مركز همودياليز هلال‌احمر ایران تا دو ماه آينده مجهز به 6 تخت دیالیز به عنوان یکی از اقدامات مهم برای خدمت‌رسانی به مردم، در تاجيكستان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به این که مركز درماني هلال‌احمر ایران با همكاري هلال‌احمر تاجيكستان در این کشور فعال است، اظهار کرد: همودياليز، خدمت مورد نياز مردم همه كشورهاست و از نظر اقتصادي و درماني كمك بزرگي براي مردم خواهد بود.

دکتر ضیائی همچنین از سفیر تاجیکستان در ایران برای بازدید از توانمندی‌ها و خدمات هلال‌احمر دعوت کرد.

نعمت‌الله امام‌زاده، سفير تاجيكستان در ايران هم ضمن تسلیت به رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران بابت جان‌باختن تعداد زیادی از حجاج ایرانی در فاجعه منا، گفت: همكاري‌هاي ايران و تاجيكستان همواره مناسب و رو به رشد بوده و در مجموع فعالیت‌های هلال‌احمر ایران نه در تاجيكستان، بلكه در همه جاي دنيا معروف و شناخته شده است.

وی از كمك‌هاي بي‌بازگشت و دائمي هلال‌احمر ايران به تاجیکستان تقدیر و عنوان کرد: هلال‌احمر ایران همواره و به‌خصوص در حوادث همواره کمک حال تاجیکستان بوده است.

امام‌زاده با اشاره به این که تاجیکستان در حوزه درمان، نیاز به همکاری‌های ایران دارد، اظهار کرد:  در این زمینه نیازمند همکاری‌های ایران برای تامین دارو به منظور درمان کودکان مبتلا به سرطان هستیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: