کد خبر: ۸۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفا آنلاین>سلامت>استفاده از برخی راه‌های طبیعی و خانگی، پایانی برای روزهای پائیزی است که با آبریزش بینی شروع شده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ابراهیم رزم‌پا عضو هیئت علمی گروه آموزشی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن بیان کرد: معمولا در فصل سرما و یا به هنگام تغییر فصل یکی از اتفاقات ناخوشایندی که برای اکثر مردم پیش می‌آید، همین آبریزش بینی است که در نتیجه احتقاق سینوس ها بروز می‌کند.
 
وی افزود: در واقع گرفتن بینی به معنی خارج کردن مواد و محتویات داخل بینی، بهترین روش برای این که ویروس‌ها و باکتری‌ها مجال راه یافتن به سینوس ها را پیدا نکنند.

این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص راه طبیعی برای کنترل آبریزش بینی تصریح کرد: زمانی که به آبریزش بینی دچار می‌شوید، لازم است به میزان فراوانی مایعات بنوشید، همچنین نوشیدنی های داغ باعث دفع مواد تجمع یافته در داخل بینی می‌شوند و از آنجایی که آویشن سرشار از فنول است، یک گیاه ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم،‌اکسپکتورانت و مفید برای معده محسوب می شود و خواص ضد ویروسی قوی دارد، در نتیجه به درمان آبریزش بینی کمک زیادی می‌کند.
 
وی اظهار داشت: داخل یک فنجان آب جوش دو قاشق چایخوری آویشن بریزید و 5 دقیقه دم کنید بعد دمنوش آویشن را با کمی عسل و نصف یک عدد لیموترش میل کنید و روزانه 3 تا 4 فنجان از این جوشانده بخورید، در ضمن همچنین برای درمان یا پیشگیری از آبریزش بینی می‌توانید با آویشن بخور داده و بینی خود را به خوبی تمیز کنید.

وی خاطر نشان کرد: اگر به تغذیه‌تان اهمیت ویژه ای دهید با تقویت سیستم ایمنی بدنتان دیگر با اولین وزش باد دچار آبریزش بینی نمی‌شوید و توصیه‌ می‌شود بطور مرتب و قبل از بروز مشکل آبریزش یا گرفتگی بینی، بینی‌تان را با سرم شستشو تمیز کنید چرا که با همین کار ساده از 80 درصد بیماری‌های گوش و حلق و بینی می‌توان پیشگیری کرد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: