کد خبر: ۸۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفاآنلاین:مهم ترین برنامه هایی که روز سه شنبه روی آنتن رادیو سلامت می روند اعلام شد.
 مهارت کنترل استرس
شبکه راديويي سلامت، سه شنبه ـ  28 مهر ماه، در برنامه «صبح و زندگي» به موضوع «بهره گیری از مهارت کنترل استرس در  فعالیتهای روزانه» مي پردازد.
به گزارش شفاآنلاین، برنامه صبحگاهي «صبح و زندگي» كه کاري از گروه اجتماعي شبكه راديويي سلامت است، روز سه شنبه با حضور دکتر حسين اعرابي، روانشناس به اين پرسش كه اگر صبح خواب بمانید چه می کنید؟ پاسخ مي دهد.
موضوعات اين برنامه راديويي بر اساس نياز مخاطبان و دغدغه شنوندگان از جمله؛ محيط زيست، ترافيک، بيماري ها و غيره انتخاب مي شود.
گفتني است، برنامه زنده «صبح و زندگي»، شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 7:05 دقيقه به مدت 80 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز، تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
پیشگیری از پوکی استخوان با مصرف کامل لبنیات
برنامه «فراسو» شبكه راديويي سلامت، سه شنبه ـ 28 مهر ماه، همزمان با روز جهاني پوكي استخوان به موضوع «پیشگیری از پوکی استخوان با مصرف کامل لبنیات» اختصاص دارد.
 در برنامه «فراسو» كه كاري از گروه تغذيه و سلامت راديو سلامت است، روزهاي يكشنبه و سه شنبه از يكي از پزشكان متخصص در زمينه علم تغذيه دعوت مي شود تا در كنار كارشناس مجري برنامه به سوالات و پيامك هاي شنوندگان پاسخ و راهكارهاي مناسب را ارائه دهد.
اين برنامه، روز سه شنبه، با حضور پيام فرح بخش، دكتراي تغذيه به نکاتی درباره تغذیه سالم  و بهره مندی از محصولات لبنی سالم برای داشتن ذخایر کافی استخوانی(عمری طولانی تواًم با سلامتی) مي پردازد.
گفتني است، برنامه «فراسو» شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8:30  به مدت 30 دقيقه از دو گروه برنامه ساز بهداشت و تندرستي، سلامت و تغذيه بر روي موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
چشم پوشی از اشتباهات یکدیگر
برنامه «خونه زندگي» شبكه راديويي سلامت، سه شنبه ـ 28 مهر ماه، به موضوع «چشم پوشی از برخي ايرادهاي اطرافيان خود» اختصاص دارد.
 برنامه «خونه زندگي» كه كاري از گروه خانواده شبكه راديويي سلامت است، روز سه شنبه با حضور دكتر فروغ اسرافيليان، روان شناس  به اين سوال كه چشم پوشی در خانواده تا چه اندازه و در چه مواردی باید باشد؟ مي پردازد.
این برنامه در ایام ماه محرم و صفر هر روز با حضور کارشناسان به موضوعاتی همچون؛ تبيين پيامهاي عاشورا و الگو گيري از سيره ائمه معصومين(عليهم السلام) به ویژه حضرت ابا عبدالله(ع)و ياران با وفايشان مانند عبرت پذيري، الگوهاي رفتاري صحيح و تبيين سبك زندگي اسلامي- ايراني، الگو قرار دادن  رفتار  امام حسين(ع) و حضرت زينب (س) در خانواده و اجتماع و صبر و بردباري آنان در سختي ها و توكلشان به خداي متعال، و تبیین الگوهای رفتاری ائمه اطهار(ع) در خانواده و بین مردم خواهد پرداخت.
آموزش آشپزي در قالب نمايش خانوادگي، گزارش مردمي و پيامك همسايگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع  درمان هاي ضروري و پخش تماس هاي مردمي  از ديگر بخش هاي اين برنامه است.
گفتني است، برنامه «خونه زندگي»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب يک نمايش راديويي از ساعت 10:20 به مدت 90 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
 اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در خانواده، جامعه و مدرسه
 برنامه «نيم نگاه» شبکه راديويي سلامت، سه شنبه ـ 28 مهر ماه، به تبیین اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در خانواده جامعه و مدرسه مي پردازد.
 «نيم نگاه» ميزگرد تبييني و تحليلي است که به بحث درباره موضوعات روز سلامت در ابعاد مختلف مي پردازد و آخرين خبرها در اين حوزه ها را مورد نقد و بررسي قرار مي دهد.
روز سه شنبه در این برنامه، که کاری از گروه خانوداه شبکه رادیویی سلامت است، با حضور عليرضا شریفی یزدی، روان شناس و يكي از اعضاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر به موضوع «احیای فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر و نقش آن در داشتن جامعه ای سالم»، پرداخته می شود.
يادآور مي شود، برنامه «نيم نگاه»، شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 12 به مدت40 دقيقه، از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
اهمیت مغز ميوه ها
برنامه «غذا، سلامت، زندگي» شبكه راديويي سلامت، سه شنبه ـ  28 مهر ماه، به موضوع «مغز ميوه ها» اختصاص دارد.
 برنامه «غذا، سلامت، زندگي» كه كاري از گروه تغذيه و سلامت اين شبكه راديويي است، با حضور يوسف رمضان دكتراي صنايع غذايي در ادامه برنامه قبلي به نكاتي درباره فوايد استفاده از مغز ميوه ها و نقش آن در سلامت فرد اشاره مي شود.
مغز ميوه ها همانند ميوه سرشار از مواد مغذي از جمله پروتئين، چربي مفيد و فيبر است كه در اين برنامه توضيحات كافي از سوي كارشناس برنامه ارائه مي شود.
اين برنامه درباره تغذيه علمي و اصولي و نيز آشنايي با گروه هاي مواد غذايي و منابع غذايي است. در برنامه «غذا، سلامت، زندگي» به موضوعاتي همچون رژيم هاي غذايي؛ تغذيه در بيماري ها؛ تغذيه در گروه هاي آسيب پذير (سالمندان، كودكان و ماداران باردار) پرداخته مي شود. روزهاي فرد در اين برنامه درباره مباحث صنايع غذايي با هدف پرداختن به شعار سال سازمان بهداشت جهاني كه؛ ايمني غذا از مزرعه تا سفره است، صحبت مي شود.
يادآور مي شود، برنامه «غذا، سلامت، زندگي» شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13:30 به مدت 30 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
آشنایی با نشانه‌های اضطراب زنان
برنامه «سايبان آرامش» شبکه راديويي سلامت، سه شنبه ـ 28 مهر ماه، به اين پرسش كه علت و نشانه‌های اضطراب در زنان و راه‌های کنترل چيست؟ پاسخ مي دهد.
 برنامه «سايبان آرامش»، روز سه شنبه با حضور بهنام شريعت، روان پزشك به موضوع «اضطراب، مانع سلامت روان» مي پردازد.
يادآور مي شود، «سايبان آرامش» كاري از گروه بهداشت روان شبکه راديويي سلامت است كه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:05 به مدت 45 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
با سرطان هاي شايع زنان آشنا شويد
شبكه راديويي سلامت، سه شنبه ـ 28 مهرماه، همزمان با هفته سلامت زنان، در برنامه «مجله پزشكي»، لزوم انجام معاينات دوره اي در پيشگيري از سرطان هاي زنان را بررسي مي‌کند.
 برنامه «مجله پزشكي» که کاري از گروه بهداشت و تندرستي راديو سلامت است، از ساعت 15:05 به مدت 60 دقيقه با حضور دكتر اميني مقدم، فلوشيپ  سرطان هاي زنان به موضوع «غربالگري و آزمايشات اوليه در شناخت زودرس سرطان هاي شايع زنان» مي پردازد.
گفتني است، به منظور ارتقاي سطح سلامت جامعه و آگاهي از راه‌هاي پيشگيري از بيماري‌ها، برنامه «مجله پزشكي» هر روز به يكي از موضوع‌هاي حوزه سلامت اختصاص دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: