کد خبر: ۸۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>سلامت>دکتر ماهر با تاکید بر در اولویت قرار داشتن مناطق محروم در برنامه ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ،گفت: در اين برنامه تلاش شده است ارایه خدمات قابل قبول، رضايت بيماران را در پي داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،دكتر علي ماهر معاون فني معاونت درمان پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در همايش نكوداشت مجريان برتر برنامه ارتقاء كيفيت خدمات هتلينگ با بيان اينكه پس از انقلاب اسلامی ، بزرگترين كار نوسازي ابنيه در كشور انجام شده است ،گفت: با توجه به اينكه 16 ماه از زمان اجراي طرح تحول سلامت در كشور مي‌گذرد و نیز حجم بالاي كار در این حوزه، بخش اول این اتفاق بسيار بزرگ صورت گرفته است که اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است.
 
وي در ادامه سخنانش از ارسال 258 دقيقه فيلم، 4851 قطعه عكس و 525 نفر ساعت وقت براي انتخاب مجريان برتر خبرداد و گفت: در اين روند آثار  45 دانشگاه و دانشكده علوم پزشکی مورد بررسي قرار گرفت.
 
دكتر ماهر با اشاره به آغاز طرح ارتقاء كيفيت خدمات هتلينگ از دي ماه 92 گفت: از اين زمان تاكنون دستورالعمل اصلي و سپس شيوه‌نامه اجرايي برنامه استخراج  و از 15 ارديبهشت به دستور وزير بهداشت ابلاغ شد.
 
معاون فني معاونت درمان وزارت بهداشت یادآور شد: اجراي برنامه ارتقاء كيفيت خدمات هتلينگ از جمله بهسازي ساختمان و تأسيسات بيمارستان، اقلام، تجهيزات و نيروي انساني با همكاري معاونت توسعه، دفتر منابع فيزيكي انجام شده است و  هيأت امناي صرفه‌جويي ارزي در خريد تجهيزات به ما كمك كردند.
 
به گفته دكتر ماهر براي رونق اقتصاد داخلي در خريد اين تجهيزات بر خرید از توليدات داخلي كشور تاکید شده است.
 
وي با اشاره به اينكه در بررسي‌هاي انجام شده در فاز اول برنامه، ارتقا سامانه خوداظهاري مراكز راه‌اندازي شد، گفت: در اين سامانه مراكز تجهيزات و فضاي مورد نياز جهت نوسازي و اقلام را در سامانه پر كردند.
وي افزود: جهت راستي آزمايي اين برنامه 24 تيم به دانشگاه‌ها اعزام شدند و در مدت 40 روز 553 بيمارستان مورد ارزيابي قرار گرفتند.
 
به گفته دكتر ماهر هر تيم شامل 7 نفر بوده و 10 ناظر ستادي نيز تيم‌ها را حمايت مي‌كردند كه با توجه به بازديدهاي به عمل آمده متوجه شديم تعدادي از اين بيمارستان‌ها نياز به تعمير و تجهيز دارند.
 
معاون فني معاونت درمان گفت: اولين مرحله تخصيص اعتبار برنامه ارتقا در مرداد 93 انجام شد و با توجه به نياز بيمارستان‌ها به تجهيز و تعمیر ، 20 درصد اعتبارات به طور يكسان به همه داده شد.
 
وي مهمترين نياز بيمارستان‌ها را نبود اقلام استاندارد مانند تشك، يخچال، تلويزيون، ميز، برانكارد ، تخت مراقبت ويژه و لاكر نام برد كه طي يك مناقصه با يك سوم قيمت فروش شركت‌ها خريداري شد.
 
وي با بيان اينكه نقاط محروم در اولويت برنامه ارتقا قرار داشتند خاطرنشان كرد: بخشي از اين مرحله اجرا شده و اكنون طرح‌هاي بزرگتر نيز در برنامه ارتقا قرار دارند.
 
معاون فني معاونت درمان توجه به كرامت انساني را مهمترين هدف برنامه ارتقا عنوان كرد و گفت: در اين برنامه تلاش شده خدمات قابل قبولي كه رضايت بيماران را در پي داشته باشد ارائه شود.
 
وي درباه وضعيت پرستاران در برنامه ارتقا گفت: بخشي از نياز اين بخش از طريق نيروهاي شركتي جذب مي‌شوند و دفتر منابع انساني وزارت بهداشت با سازمان برنامه‌ريزي براي جذب پرستاران در حال مذاكره است. ضمن اينكه براي افزايش كيفيت خدمات پرستاري 6300 بخش از بيمارستان‌ها در 566 بيمارستان ،فضاي استراحتگاهي و امكانات اوليه پرستاري مستقر شود.
 
دكتر ماهر در پايان اجراي كامل برنامه ارتقا را نيازمند صبوري دانست و با اشاره به اينكه اين برنامه تاكنون 85 درصد رضايت مردم را به همراه داشته اظهار داشت: آنچه مهم است حفظ رضايتمندی  85 درصدي مردم است تا شاهد لبخند بيماران با وجود كمبودها باشيم. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: