کد خبر: ۸۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفا آنلاین>سلامت>براساس مطلبي که در نشريه لنست عفوني چاپ شده است، بيش از نيمي از عفونت‌هاي بعد از اعمال جراحي و بيش از يک‌چهارم از عفونت‌هاي بعد از شيمي‌درماني مربوط به باکتري‌هايي است که به درمان‌هاي استاندارد با آنتي‌بيوتيک‌ها مقاوم هستند.
به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان عقيده دارند که اين روند مي‌تواند عواقب فاجعه‌باري را براي بيماراني که مورد عمل جراحي يا شيمي‌درماني قرار مي‌گيرند، به دنبال داشته باشد.

کاهش 30 درصدي کارايي روش استفاده پيشگيرانه از آنتي‌بيوتيک مي‌تواند تنها در آمريکا سبب سالانه 120هزار مورد عفونت اضافي و 6300 مورد مرگ مرتبط با عفونت‌ها شود.

حدود 157 هزار مورد عفونت بعد از اعمال جراحي در سال 2011 در بيمارستان‌هاي ايالات متحده گزارش شده است. ميزان مرگ حاصل از عفونت‌هاي بعد از جراحي 30 درصد گزارش شده است و امکان مرگ بيماراني که به اين نوع عفونت‌ها مبتلا مي‌شوند، 2 تا 11 بار بيش از آنهايي است که مبتلا نشده‌اند.

مرکز کنترل و مهار بيماري‌ها اعلام کرده است که سالانه حدود 650 هزار بيمار به‌دليل ابتلا به سرطان در آمريکا تحت شيمي‌درماني قرار مي‌گيرند و 10 درصد از آنها پس از شيمي‌درماني عفونت‌هايي مي‌گيرند که بايد به بيمارستان مراجعه کنند.

مطالعات قبلي در ايالات متحده نشان داده‌اند که ميزان کارايي روش استفاده پيشگيرانه از آنتي‌بيوتيک رو به کاهش است، اما در سطح جهاني هنوز برآورد دقيقي از اين مساله وجود ندارد.

محققان عقيده دارند که افت 10 درصدي در کارايي آنتي‌بيوتيک‌هاي پيشگيرانه سبب افزايش 40 هزار مرگ در آمريکا مي‌شود و افت 70 درصدي باعث افزايش 280 هزار مورد در سال.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: