کد خبر: ۸۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>سلامت>مدیر رسانه و ارتباطات انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: اینکه وزیر بهداشت اعلام می کند؛ طرح پزشک خانواده شهری در قالب طرح جامع خدمات سلامت در حاشیه شهرها اجرایی می شود، بیشتر شبیه یک شوخی است.

به گزارش شفا آنلاین،از اعلام روز دوشنبه انجمن پزشکان عمومی ایران، مسعود جوزی، افزود: مگر می شود این طرح جامع را فقط با سه پزشک عمومی به ازای هر 45 یا 50 هزار تن، اجرا کرد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش تر در گفت و گویی اعلام کرده بود که طرح پزشک خانواده شهری در قالب طرح جامع خدمات سلامت در حاشیه شهرها اجرایی می شود و در این طرح به ازای هر 45 یا 50 هزار تن، سه پزشک خانواده فعالیت می کنند.

به گزارش انجمن پزشکان عمومی ، جوزی ادامه داد: اعلام اینکه طرح حاشیه شهرها همان طرح پزشک خانواده است؛ به نوعی کشیدن سوت پایان برنامه تحول نظام سلامت است؛ یعنی سفره ای چیده بودیم و جمع شد؛ یعنی همه منابع کلان این دو ساله را در بخش های تخصصی و بیمارستانی هزینه کرده ایم و برای اجرای پزشک خانواده، دیگر چیزی باقی نمانده است.

مدیر رسانه و ارتباطات انجمن پزشکان عمومی با بیان اینکه راه اندازی درمانگاه های تخصصی ارزان قیمت، انحراف از نظام ارجاع و اسراف منابع ملی است، اظهارکرد: وقتی معاون درمان وزارت بهداشت از راه اندازی 250 پلی کلینیک با 10 هزار پزشک متخصص تا سال آینده خبر می دهد به این معنی است که پیشگیری و طب پایه را کنار گذاشته اند و با این هزینه گزاف که معلوم نیست چگونه بتوانند از پس ادامه آن برآیند؛ دارند پول نفت را به یارانه ویزیت های تخصصی و سی تی اسکن و ام آر آی تبدیل می کنند.
وی ادامه داد: این حرف ها شاید فقط برای ارایه گزارش های رسمی و اداری مناسب باشد؛ اکنون جامعه پزشکی و بخش زیادی از مردم با طرح پزشک خانواده آشنا هستند و نمی شود نسخه مشابه تقلبی آن را به نظام سلامت قالب کرد؛ ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی، حتما نظارت خواهد کرد، پولی که باید برای استقرار نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده صرف می شد در چه راهی خرج شده است.
این عضو انجمن پزشکان عمومی ایران خاطرنشان کرد: طرح هایی که مسوولان وزارت بهداشت، طی روزهای اخیر، اجرای آن را تبلیغ می کنند رابطه ای با طرح پزشک خانواده ندارد و در واقع مصادره این نام و رفع تکلیف از اجرای این طرح ملی و قانونی است.
جوزی با اشاره به مصاحبه های پی در پی مسوولان وزارت بهداشت در روزهای اخیر گفت: وزارت بهداشت دو سال، فرصت داشت تا زیرساخت های پزشک خانواده را فراهم کند ولی اکنون تجهیز مراکز بهداشت حاشیه شهرها یا ساخت درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی را به عنوان اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها تبلیغ می کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: