کد خبر: ۸۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران نکات مفید برای رفع کبد چرب را عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه نجات‌بخش درباره تغذیه در کبد چرب از دیدگاه طب سنتی ایرانی اظهار داشت: کبد چرب از متداول‌ترین بیماری‌های کبدی در سرتاسر دنیا است.

به‌گفته وی کبد چرب امروزه شیوع زیادی پیدا کرده است, بروز این بیماری در بزرگسالان و کودکان روز به روز در حال افزایش است.
عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: از دیدگاه طب جدید برای درمان کبد چرب درمان دارویی وجود ندارد و ترکیبی از  تغییرات رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی به بیمار تجویز می‌شود.

نجات‌بخش عنوان کرد: از دیدگاه طب سنتی کبد چرب یعنی سوءمزاج سرد و تر کبد که رعایت برخی از تدابیر می‌تواند به رفع کردن سردی و تری کبد کمک کند چرا که کبد دارای طبع گرم و تر است و غلبه سردی و تری موجب چرب شدن آن می‌شود.

وی بیان داشت: برای رفع کبد چرب توصیه می‌شود, افراد از مصرف زیاد آب و غذا پرهیز کنند، همچنین روزه داری به رفع کبد چرب بسیار کمک می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهتر است که افراد از مصرف بیش از حد غذا در شب پرهیز کنند، همچنین استفاده از غذاهایی با طبع گرم و پرهیز از مصرف غذا با طبع سرد در رژیم غذایی افراد مبتلا به کبد چرب قرار گیرد.

نجات‌بخش بیان کرد: مصرف گوشت‌ با ادویه‌جات گرم مانند میخک، دارچین, هل و زعفران برای افراد مبتلا به کبد چرب کمک می‌کند، بهتر است این افراد از مصرف غذاهای سرخ‌کرده پرهیز کنند.

وی افزود: پرهیز از غذاهای رطوبت‌زا مانند میوه‌های تر مانند هندوانه و میوه‌های با طبع سرد و مصرف ماهی پرهیز کنند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به کبد چرب از مصرف غذاها و گوشت‌های غلیظ مانند گوشت گاو و گوساله، کله‌پاچه، حلیم، ماکارونی، لازانیا، پیتزا، قارچ و... پرهیز کنند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: