کد خبر: ۸۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفا آنلاین>سلامت>تاي چي که ريشه در هنرهاي رزمي چين دارد، از مجموعه‌اي از حرکات آهسته و سيال به همراه تنفس عميق و آهسته استفاده مي‌کند تا هم بدن را به فعاليت دارد و هم باعث آرامش ذهني شود.
به گزارش شفا آنلاین، در حين انجام حرکات تاي‌چي به تدريج از يک وضعيت قرارگيري بدن به وضعيت ديگر جابه‌جا مي‌شويد، اندام‌هاي‌تان را تحت کشش قرار مي‌دهيد، وزن‌تان از روي يک پا به پاي ديگر منتقل مي‌کنيد و تلاش مي‌کنيد تعادل خودتان را حفظ کنيد.

تاي چي منافع جسمي بسياري دارد، اما مهمترين سودمندي تاي چي در سالمندان کاهش خطر افتادن است. علت اين تاثير تاي چي اين است که اين ورزش اجزاي فيزيکي ضروري براي راست قامت ماندن - يعني قدرت پاها، انعطاف‌پذيري بدن، دامنه حرکات مفاصل و بازتاب‌هاي عصبي را تقويت مي‌کند؛ همه اين اجزا با افزايش سن دچار نقصان مي‌شوند.

حرکات آهسته و تحت کنترل پاها در تاي چي باعث مي‌شود هم حساسيت پاهايتان نسبت به تماس با زمين افزايش يابد و هم آگاهي ذهني شما نسبت به تغييرات زاويه قوزک پا و توزيع وزن را روي پاها تشديد شود.

با توجه به اينکه در جريان انجام حرکات تاي چي به طور مداوم وزن‌تان را به عقب و جلو مي‌اندازيد، مهارت بيشتري در حفظ تعادل در موقعيت‌هاي متفاوت بدني پيدا مي‌کنيد. در واقع در هنگام انجام تاي چي گويي روي زمين داريد روي طناب بندبازي راه مي‌رويد. در نتيجه مي‌توانيد در مواردي مانند راه رفتن روي يک مسير ناهموار يا راهيابي در يک پياده رو يا فروشگاه شلوغ تعادل خودتان را حفظ کنيد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: