کد خبر: ۸۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفاانلاین:سلامت>اجتماعی >پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که داشتن فعالیت ورزشی روزانه به میزان 5 دقیقه می تواند سطح سلامت و آمادگی جسمانی کودکان چهار ساله را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد .
به گزارش شفاانلاین:اهمیت و نقش ورزش در سلامتی و بهداشت جسمی انسان در سنین مختلف جوانی ، میانسالی و کهنسالی امری شناخته شده و بدیهی است . در این میان اما نقش ورزش و داشتن تحرک بدنی مناسب در سنین کودکی کمتر مورد توجه قرار گرفته است . بر اساس پژوهش های جدید دانشمندان در کشور سوئد ، کودکانی که از سن چهار سالگی آغاز به ورزش و داشتن تحرک بدنی مناسب می کنند ، به نسبت سایر همسالان خود از میزان سلامت جسمی بسیار بیشتری برخوردار خواهند شد . بر اساس این تحقیقات ، داشتن تنها پنج دقیقه حرکت ورزشی در کودکان چهار ساله سبب کاهش قابل توجهی از حجم چربی بدنی آن ها شده و همچنین موجب افزایش قدرت بدنی و توان فیزیکی آن ها خواهد  شد .

این پژوهش ها توسط تیمی از دانشمندان و محققان موسسه کارولینسکا  Karolinska Institutet  در شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد انجام شده است .  در همین زمینه ماری لوف پژوهشگر ارشد علوم زیستی و تغذیه اعلام کرد : " من باید اعتراف کنم که به شخصه از نتایج این پژوهش و تاثیر مضاعف ورزش در این سن و نقش آن در افزایش قدرت ماهیچه ها و قدرت بدنی کودکان ، شگفت زده شدم . "

به گفته این پژوهشگر سوئدی ، نتایج به دست آمده نشان دهنده میزان بسیار بیش از حد انتظار تاثیرات مثبت ورزش در سنین کودکی است . به بیان دیگر کودکانی که روزانه 5 دقیقه ورزش می کنند از همسالان خود بسیار سلامت تر خواهند بود .

این پژوهشگر در خاتمه توضیحات خود افزود : " داشتن فعالیت ورزشی به معنی این نیست که شما حتما فرزند خود را در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید ، بلکه داشتن این فعالیت ورزشی از طریق انجام بازی های ساده با توپ ، بادکنک و دویدن نیز امکان پذیر است .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: