کد خبر: ۸۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد :
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: بی تردید یکی از ارکان موفقیت طرح تحول نظام سلامت جامعه پزشکی کشوروکادر درمانی هستند که باید دراین طرح مورد توجه وحمایت های جدی اقتصادی و اجتماعی قرار گیرند.
دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم سلامت جسمانی و داشتن روحیه کافی و بالای کادر درمانی در حفظ سلامت جامعه، امر بسیار ضروری است. بنابراین نمی شود ابعاد دیگر فراهم شود و بعد از کادر درمانی بخواهند که سخت کار کنند؛ کم دریافت کنند؛ استراحت کم داشته باشند و متاسفانه در برخی مواقع تحت فشارهای خاص هم قرار بگیرند.پس شاید تنها قسمتی که باید تلاش کنیم حل شود، همین موضوع است.

‫دکتر مسعود قاسمی متخصص قلب‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی درادامه با تاکید براهمیت حمایت قضایی از جامعه پزشکی در مواقع بروزخطاهای پزشکی وضرورت حذف مجازات حبس به خاطر جرایم پزشکی تصریح کرد : هیچ پزشک یا اعضای کادردرمانی وظیفه ای به غیر ازخدمت رسانی برعهده خود نمی بیند.حال آنکه متاسفانه درسالهای اخیر با یک جو نه چندان مهربانانه و دوستانه ازسوی برخی مراجع غیر دولتی والبته سرشناس مواجه هستیم که جامعه پزشکی را تحت تاثیر عمومی از خطاهای فردی قرار داده اند.

متخصص قلب و عروق افزود: درعین حال باید توجه داشت که هیچ گاه نباید خطای یک فرد را به کل جامعه صنف مزبور نسبت داد؛ پس این مشکلی است که باید درباره اش بیشتر کار شود.ضمن اینکه معتقدم در عین حال باید خطاها کنترل و واکنش های لازم نیزدرباره خطاهای پزشکی صورت گیرد. اما به نظر می رسد طرح حبس پزشکان در صورت بروز خطای پزشکی اثرات نامطلوبی در جامعه ودرعین حال روند فعالیت روزمره پزشکان خواهد داشت و این نگرانی وجود دارد پزشکانی که امکان درمان های سخت و پیشرفته را دارند ازترس گرفتار شدن احتمالی خیلی به درمان تمایل نشان ندهند یا با نگرانی درمان بیماران پرخطر را انجام دهند.

قاسمی اظهارکرد: نه تنها برخورد قضایی را در این زمینه صلاح نمی دانم بلکه به حمایت قضایی نیز تأکید می کنم یعنی طرح تحول نظام سلامت نیاز دارد که خطاهای جامعه پزشکی را در درون خود پیگیری کند .

وی یادآور شد: متأسفانه ازچند سال قبل شاهد مهاجرت برخی پرستاران به خارج ازکشورهستیم بنابراین متأسفانه با کمبود جدی پرستار در کشور نیز مواجه ایم.ضمن اینکه بسیاری از آنها به طور قطع نا خواسته به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند .حال انکه حتی امکان دارد سطح زندگی شان درآن کشورها در حد کشور خودمان هم نباشد. اما کار برایشان در شرایطی است که شاید احساس می کنند در شرایط بهتر و آرامتری می توانند زندگی وامرارمعاش نمایند.

دکتر قاسمی خاطرنشان کرد:پس متولیان مربوطه باید پیام این مهاجرت را درک کنند ضمن این که با زور که نمی توان جلوی کسی را گرفت.پس باید امکاناتی فراهم شود تا پرستاران وحتی پزشکان شرایط کشور را برای ادامه فعالیت خوب بدانند نه این که مهاجرت کنند.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در پایان به شفا آنلاین گفت: پس نیازمندیم که کادر تربیت شده را مورد حمایت قرار دهیم. هنچنین در عین حال خواهش میکنیم که عوامل ودست اندرکاران طرح تحول سلامت هم نهایت تلاششان را کنند که طرح از بعضی قسمت ها آنقدر تقویت نشود که به کاهش و تضعیف سایر قسمت ها بیانجامد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: