کد خبر: ۸۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
شفاآنلاین>سلامت >پزشکی >طبق مطالعات انجام شده، از دیدگاه بیماران بیشترین مشکلات مراقبتی در حیطه تجهیزات به خصوص تامین لباس با اندازه مناسب و اقدامات بالینی مرتبط با رگ‌گیری است.
به گزارش شفا آنلاین:یک کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه تامین تجهیزات از مهم‌ترین مشکلات ارائه خدمات به بیماران چاق است، تاکید کرد: طبق مطالعات انجام شده، از دیدگاه بیماران بیشترین مشکلات مراقبتی در حیطه تجهیزات به خصوص تامین لباس با اندازه مناسب و اقدامات بالینی مرتبط با رگ‌گیری است.

صدیقه نصرتی ، با بیان اینکه به دلیل افزایش روند چاقی در دنیا، آمار بیماران چاق پذیرش شده در بیمارستان‌ها نیز رو به افزایش است، گفت: بستری شدن این بیماران در بیمارستان‌ها، بیماران و تیم مراقبتی را با چالش‌های بسیاری مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: مطالعات انجام شده که در قالب توصیفی و تحلیلی است، با هدف بررسی مشکلات مربوط به مراقبت از بیماران چاق از دیدگاه بیماران بخش‌های جراحی و اتاق عمل پرداخته می‌شود.

این کارشناس گروه اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی البرز با اشاره به اینکه این مطالعه توصیفی، تحلیلی در سال 1393 انجام شد، تصریح کرد: پرسشنامه در سه بخش مجزا توسط بیماران تکمیل شد که در بخش اول اطلاعات دموگرافیک، بخش دوم مشکلات بیماران در حیطه تجهیزات و اقدامات بالینی و بخش سوم به نظرسنجی از این گروه در خصوص اولویت‌های مورد نیاز برای مراقبت از بیماران چاق است.

نصرتی خاطرنشان کرد: 100 بیمار در این مطالعه شرکت کردند که از دیدگاه بیماران بیشترین مشکلات در حیطه تجهیزات به خصوص لباس با اندازه مناسب و تامین وسایل رگ‌گیری بود. همچنین در حیطه اقدامات بالینی مربوط به رگ گیری، جابجایی بیماران چاق بین بخش‌ها و روی تخت نیز با مشکل مواجه است.

وی افزود: از دیدگاه بیماران شرکت کننده در مطالعه در خصوص اولویت بیماران چاق آن است که استفاده از پرسنل مجرب و توجه به مسائل جسمی و روانی بیماران چاق بیش از سایر بیماران است.

کارشناس گروه اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی البرز در پایان یادآور شد: با توجه به افزایش آمار بیماران چاق در بیمارستان‌ها و اهمیت حفظ سلامت کارکنان و ارائه مراقبت مطلوب به این بیماران، لازم است نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز در مراقبت از بیماران چاق و آموزش کارکنان بهداشتی توجه کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: