کد خبر: ۸۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پنجمین کنگره راینولوژی ایران گفت: متاسفانه جامعه پزشکی از بی‌تدبیر‌ی‌ها لطمه‌های بسیار خورده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ابراهیم رزم‌پا رئیس پنجمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: این کنگره به عنوان مهمترین رویداد علمی رشته گوش،‌حلق،‌ بینی و جراحی سر و گردن هر دو سال یکبار در تهران با حضور همکاران و مهمان برجسته از سراسر کشور و میهمانان خارجی برگزار می‌شود و در این کنگره سعی شده از همکاران جوان‌تر و مستعد‌تر به منظور فراهم شدن زمینه‌ رشد و تعالی آنها استفاده بیشتری شود.

وی افزود: مسائل اجتماعی و مسائل مربوط به رشته‌ را غیر از مباحث علمی بنا به درخواست همکاران در برنامه کنگره گنجانده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از این مسائل مربوط به پزشکی قانونی که کارشناسان خبره از پزشکی قانونی خواهند آمد و بحث خواهند کرد و دیگری بحث تعرفه‌ها است که در این کنگره‌، اولین برنامه جامعی است که از طرف رشته گوش و حلق و بینی با حضور کارشناسان زیربط بررسی و انجام می‌شود.
 
دکتر رزم‌پا اظهار کرد: این همایش بزرگترین گردهمایی متخصصین گوش و حلق و بینی است که بعد از حوادث تلخ و جوسازی‌ها و تبلیغات مسموم برخی رسانه‌ها برای جامعه پزشکی انجام شده  است.

دکتر رزم‌پا گفت: این جوسازی‌ها و بی‌تدبیری‌ها با هر نیتی که انجام شده تبعات آن هنوز دامن‌گیر جامعه پزشکی است و بارها در رسانه‌ها و سخنرانی‌ها اعلام کرده‌ایم افرادی که مقید نیستند و قوانین و اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند در هر صنفی وجود دارد و این وظیفه جامعه گوش و حلق و بینی و جامعه پزشکان است که این افراد را شناسایی کرده و در جهت اصلاح و در نهایت ترد آنها از جامعه پزشکی اقدام کند. 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه جامعه پزشکی از بی تدبیر‌ی‌ها لطمه‌های بسیاری خورده که در این عرصه انجمن گوش و حلق و بینی با افرادی که خارج از موازین فعالیت می‌کردند برخورد صریحی کرده است. بنابراین این بهانه را نباید به دست کسانی که منتظر فرصت هستند بدهیم که به بهانه برخورد با معدود متخلفین،‌ جامعه این رشته را مورد تهاجم و تهدید قرار دهند و اینجاست که همکاری همه جامعه های پزشکی را می‌طلبد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: