کد خبر: ۸۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور تأکید کرد: بیهوشی مدرن امروزی جای هیچ گونه ترس و نگرانی ندارد.

دکتر علیرضا سلیمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در حقیقت به نظر می رسد بیشترین ترس مردم از بیهوشی ناشی از عدم اطلاع آنها درباره بیهوشی است؛ به همین منظور پیشنهاد ما این است که قبل از بیهوشی سطح اطلاعاتشان را بالا ببرند و بدانند که در حین بیهوشی قرار است برایشان چه اتفاقی رخ دهد.

وی ادامه داد: بیشترین مسئله ای که مردم از آن می ترسند یکی درد بعد از عمل و دیگری به هوش نیامدن است؛ بخش دیگر ترس ناشی از خود عمل و مشکلات احتمالی اقتصادی بعد از عمل است اما آنچه مختص ترس از بیهوشی است با ارائه اطلاعات لازم ازسوی پزشک متخصص بیهوشی برطرف خواهد شد.

‫بیهوشی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارکرد: بررسی هایمان نشان می دهد میزان ترس از بیهوشی به طور مستقیم با میزان آگاهی عمومی مردم و سطح تحصیلات؛ تجارب قبلی عمل جراحی و حمایت خانواده کم و زیاد می شود. بنابراین امروزه بیماران می توانند به کلینیک های بیهوشی مراجعه کنند تا متخصصان بیهوشی درباره نوع بیهوشی آنها توضیحاتی را برای کاهش ترس شان نیز ارائه دهند.

وی تأکید کرد: بیهوشی مدرن امروزی جای هیچ گونه ترس و نگرانی ندارد؛ البته نمی خواهم بگویم که بیهوشی ریسک ندارد اما در صورت انجام آن در چارچوب قوانین و استانداردها هیچ گاه مشکلی برای بیماران ایجاد نمی کند. ضمن این که رشته بیهوشی در ایران از استانداردهای جهانی برخوردار و نسبت به بسیاری از کشورهای جهان حتی بهتر هم می باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: