کد خبر: ۸۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>دانيل سوانگارد، متخصص بيهوشي در کاليفرنيا است.در سال????، پزشکان با پيدا کردن تومور بدخيم نورواندوکرين در لوزالمعده و کبد او، وي را مبتلا به سرطان لاعلاج تشخيص دادند.
به گزارش شفا آنلاین،سوانگارد از آنجا که خود نيز يک پزشک است، در دوران طبابتش بارها با بيماران لاعلاج سروکار داشته است؛ بيماراني که آخرين روزهاي زندگي‌شان را در انتظار مرگ مي‌گذرانند و هيچ شانسي براي زنده ماندن ندارند. سوانگارد تمام آنها را به چشم خود ديده است و نمي‌خواهد اين‌گونه بميرد.

اوايل سال جاري، وي طي دادخواستي از دادگاه کاليفرنيا تقاضا کرد که به پزشکان اجازه داده شود، براي بيماران علاج‌ناپذير و درحال مرگ داروهاي پايان‌بخش زندگي تجويز کنند. در ??سپتامبر، مجلس نمايندگان ايالت کاليفرنيا لايحه‌اي را تحت عنوان «حق مرگ» تصويب کرد. به‌اين‌ترتيب، کاليفرنيا بعد از ايالات اورگان، واشنگتن، ورمونت و مونتانا به پنجمين ايالتي تبديل شد که لايحه مذکور را تصويب کردند و جري براون، فرماندار کاليفرنيا، تنها تا ? اکتبر فرصت دارد تا با امضاي لايحه،آن را رسما قانوني کند. سازمان‌هاي حفاظت از حقوق معلولان و کليساي کاتوليک به‌شدت با اين لايحه مخالفت کرده‌اند.

منتقدان مي‌گويند اين قانون مي‌تواند توسط بيماران معلول و سالمند نيز مورد سوء‌استفاده قرار بگيرد. امروز، بيماري سوانگارد روبه بهبودي است اما شانس بازگشت سرطان براي او??-?? است.بااين‌حال، وي اميدوار است که در صورت بازگشت بيماري، آزادي انتخاب در چگونگي خاتمه دادن به زندگي‌اش را داشته باشد.سپید


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: