کد خبر: ۸۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 10
شفا آنلاین>سلامت>عوامل بسیاری هستند که سبب ایجاد کیست تخمدان می‌شوند با این عوامل و درمان‌های معجزه بخش آن‌ها را برای شمار گردآوری کرده‌ایم.
به گزارش شفا آنلاین، در بدن خانم‌ها 2 عدد تخمدان، یکی در سمت راست و دیگری درسمت چپ قرار دارد این تخمدان‌ها حاوی میلیون‌ها تخمک بنیادی می‌باشند، این تخمک‌های بنیادی به مرور به تخمک اولیه و سپس تخمک‌های ثانویه تبدیل شده و ساختمان آن‌ها متکامل‌تر می‌شود. تخمک ثانویه به آهستگی بزرگ شده و در داخل آن مقداری آب نیز جمع می‌شود، در این مرحله به هنگام آزاد شدن تخمک اندازه آن نیز حدود 1 الی 2 میلی‌متر می‌شود و با چشم غیر مسلح نیز قابل رؤیت است، در حالیکه اندازه آن در ابتدا در حد سلول می‌باشد.

این تخمک ثانویه در انتها به دیواره تخمدان می‌چسبد و دیواره تخمدان را پاره می‌کند و بدین طریق یک عدد تخمک آزاد می‌گردد معمولا درروز چهاردهم همه خانم‌ها که سیستم زنانه ‌آنها طبیعی است، در هر ماه یک عدد تخمک آزاد می‌شود.

دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی اظهارکرد درخصوص رابطه‌ مصرف کاکائو و ایجاد کیست تخمدان اظهار کرد:

مسبب‌های کیست تخمدان را به دام بیاندازد 
دکتر اکبری دراین رابطه گفت: خانم‌ها که یکسری از عوامل را رعایت نمی‌کنند در معرض این بیماری هستند این عوامل عبارتند از: نداشتن تغذیه مناسب، نداشتن زمان و میزان خواب و بیداری مناسب و کافی، هوای آلوده، استفاده از غذاهای کم انرژی و فست فود و تمایل به مصرف مواد سردی و ترشیجات، داشتن استرس دائم، استفاده از داروهای شیمیایی، این افراد قاعدتا دچار مشکل و اختلال تغییرات هورمونی می‌شوند، زیرا بدن فرد انرژی کافی برای انجام شدن مراحل ذکر شده را ندارد، و کیستی که حاوی تخمک بوده، به دیواره تخمدان می‌چسبد اما توانایی پاره کردن دیواره تخمدان و آزادسازی تخمک را ندارد، این کیست در همان قسمت باقی می‌ماند و نه به جسم زرد تبدیل می‌شود که باعث تغییرات ماهیانه خانم شود و نه تخمکی را آزاد می‌کند تا باعث بارداری آن فرد شود. 

این کیست در آن محل باقی می‌ماند و به دلیل تورم‌های سلولی، آب به داخل آن جمع می‌شود، این امر موجب بزرگ شدن و تبدیل آن به کیست تخمدان می‌شو. گاهی ماهیانه به تعداد این کیست‌های تخمدان افزوده شده که اصطلاحا به آن بیماری پلی کیستیک می‌گویند.

کیست تخمدان عامل اضافه وزن 
دکتر اکبری در ادامه بیان کرد: خانم‌هایی که دچار کیست تخمدان می‌شوند، مقداری اضافه وزن پیدا می‌کنند و تغییرات هورمونی آن ها نامرتب و یا مختل است و این قبیل افراد معمولا بچه دار نمی‌شوند، متأسفانه این امر امروزه مشکل بسیاری از خانم‌ها شده است.

ضروریات 6 گانه سلامت
با رعایت ضروریات 6 گانه سلامتی، از این بیماری مصون باشید، این ضروریات عبارتند از: اصلاح زمان خواب و بیداری، داشتن هوای پاک، تغذیه مناسب ، استفاده از آب سالم 5 اصلاح اعراض نفسانی (غم وشادی) اصلاح برون و نگهداشت افراد خانواده

ازآلودگی هوا با سرب تا ناباروری 
آلودگی هوای با سرب، یکی از عوامل عمده این بیماری بانوان و همچنین سبب ناباروری آن‌ها می‌شود و بدین طریق از جمعیت کاسته می‌شود و نوزادانی هم که به دنیا می‌آیند انرژی کمی دارند و در آینده نظاره‌گر جمعیتی مریض و ناتوان خواهیم بود. 

وی درخصوص تغذیه نامناسب بیان کرد: متأسفانه امروزه تغذیه سنتی را کنار گذاشته‌ایم و به سمت غذاهای فست فود گرایش پیدا کرده‌ایم و این امرسبب بروز بسیاری از بیماری شده است.

دمنوش‌ها را جایگزین آب کنید
مصرف بیش از حد آب در طب جدید و قدیم مورد تأیید نمی‌باشد، اما متأسفانه این مطلب که "روزانه باید 8 لیوان آب مصرف کرد" در سال 1964 به اشتباه توسط فردی بیان شد و رواج بسیاری نیز پیدا کرده است. مصرف بیش از حد آب سبب گرفته شدن انرژی سلول‌ها می‌شود و این امر نیز باعث می‌شود تا مراحل تبدیل تخمک بنیادی به تخمک‌ها اولیه و سپس ثانویه انجام نشود و بدین طریق تغییرات هورمونی بدن بدرستی انجام نمی‌گیرد.

دکتر اکبری دراین رابطه گفت: پزشکان به جای استفاده بیش از حد ازآب، استفاده از دمنوش‌های گیاهی همچنین شربت شیره انگور و شربت عسل را توصیه می‌کنیم. 

چه نانی مصرف کنیم تا بیمار نشویم؟
نان سفید، نان باگت، نان‌های صنعتی با آرد بدون سبوس پخته می‌شوند این قبیل از نان‌ها انرژی بدن را از بین می‌برند و همچنین سبب گرفتگی کبد و هزاران مشکل دیگر می‌شوند. 
این مدرس طب سنتی افزود: بهترین نوع گوشت، گوشت گوسفند می‌باشد و ما به تمامی افراد توصیه می‌کنیم تا حتی‌الامکان از این نوع گوشت استفاده کنند.

آیا مصرف کاکائو سبب ایجاد پلی کیستیک می‌شود؟
دکتر اکبری درخصوص مصرف کاکائو واثرات آن بیان کرد: کاکائو بسیار بد نیست اما سوداز می‌باشد در درجه اول مشکل این قبیل شکلات‌ها، روغن مورد استفاده در تهیه آن‌ها است. روغن پالمی که اغلب در شکلات سازی استفاده می‌شود ارزان قیمت بوده و سبب آسیب دیدن سلول‌ها می‌شود. در درجه دوم شکر مفیدی که با کاکائو مخلوط می‌کنند، دارای یکسری عوارض می‌باشد. اگر کاکائو را خودتان با روغن حیوانی درست کنید، مشکلی نخواهید داشت.

مصرف این قبیل روغن‌ها ممنوع 
روغن‌های صنعتی نظیر روغن پالم، روغن مایع، جامد و سرخ کردنی که امروزه در بازار دارای تبلیغات بسیاری هستند، بیماری‌زا می‌باشند. 
روغن‌های مجازی که بر سلامتی افراد تأثیر منفی ندارند، عبارتند از: روغن کنجد، روغن زیتون و روغن‌های حیوانی. اگر کاکائو را با این قبیل از روغن‌ها مجاز و همچنین با شکر طبیعی و با استفاده از عسل تهیه شود، هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

گیاهانی که هورمون‌های زنانه را تنظیم می‌کنند 
ما به خانم‌هایی که دارای کیست تخمدان هستند توصیه می‌کنیم که برای رفع مشکل خود از این 2روش درمانی استفاده کنند.

یکی از این روش‌ها برای خانم‌هایی است که تعداد دفعات تغییرات هورمونی برای آن‌ها زیاد است معمولا ما به این افراد توصیه می‌کنیم تا از گیاه پنج انگشت استفاده کنند، البته قرصی از روی این گیاه بنام آلگوگل ساخته شده که ما معمولا مصرف روزانه قرص را به این قبیل بیماران توصیه می‌کنیم. روش دیگر برای افرادی است که تعداد دفعات تغییرات هورمونی بدن آن‌ها کم است و یا اصلا این تغییرات درآن‌ها انجام نمی‌شود، این قبیل بیماران باید روزانه به میزان 1 استکان عرق رازیانه با مقداری عسل مخلوط کنند و سپس میل نمایند.

دکتر اکبری در پایان گفت: خواهش من این است که بیماران هیچ‌گاه بطور خود سرانه و بدون مراجعه به پزشک داروهای ذکر شده را مصرف نکنند. yjc
برچسب ها: تخمدان ، تخمک ، کاکائو
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
0
0
با سلام و سپاس از مطالب مفیدتان
استفاده همزمان البته با فاصله یکی شب و یکی روز اگنوگل و رازیانه با هم تداخل دارد؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: