کد خبر: ۸۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>سلامت>درد و خستگی مداوم عضلات، نداشتن تمرکز در مطالعه یا تکلم از نشانه‌های خستگی مزمن است که طب سوزنی در درمان آن نقش موثری دارد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر همت‌ خواه متخصص طب سوزنی درباره خستگی‌های مزمن بیان کرد: سندروم خستگی مزمن در جهان مدرن بسیار شایع است و تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که به مدت 4 سال مبتلا به سندروم خستگی مزمن بوده‌اند علائم ضعف حافظه، تورم غدد لنفاوی، گلودرد، دردهای عضلانی، دردهای مفصلی، سردرد و خستگی را تجربه کرده‌اند.
وی افزود: این سندروم بر اثر ویروسی که سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد ایجاد می‌شود و در طب مدرن، هیچ درمان موثر شناخته شده‌ای برای سندروم خستگی مزمن وجود ندارد. 

این متخصص طب سوزنی اظهار داشت: طب سوزنی با تحریک اعصابی که در عضلات و سایر بافت‌ها قرار دارند باعث ترشح آندروفین‌ها و سایر فاکتورهای عصبی هورمونی شده و تغییراتی در فرآیند درد در مغز و نخاع ایجاد می‌کند همچنین با کاهش التهاب به سبب افزایش فاکتورهای عروقی و ایمنی در تسکین علائم سندروم خستگی مزمن شامل درد اسکلتی عضلانی، سردرد، خستگی و افسردگی موثر است.

وی خاطر نشان کرد: خستگی مزمن می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد بطور مثال کم خونی، کبدچرب، جمع شدن سموم در بدن، خوردن کافئین زیاد، غذا و خواب ناکافی، که این‌ها با راهکارهایی عمومی از قبیل خوشحال بودن، استفاده حداکثر از خورشید، حفظ تعادل زندگی، محبت و صمیمیت و داشتن هدف و... قابل درمان هستند اما طب سوزنی در غالب مواردی با متعادل کردن جسم و روان در بهبودی می‌تواند نقش موثرتری را داشته باشد.yjc
برچسب ها: درد ، خستگی ، طب سوزنی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: