کد خبر: ۸۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی کشور گفت: در حال حاضر سن ابتلا به سرطان‌های شایع بانوان در ایران 10 سال جوانتر از اروپا و آمریکا شد.
به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا قوام نصیری رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی کشور در کنفرانس بارداری و سرطان که هم اکنون در مرکز همایش‌های تصویربرداری بیمارستان امام خمینی در حال برگزاری است با اظهار تأسف از اعلام آخرین آمار معتبر مبنی بر عوامل موثر در بروز سرطان‌های شایع بانوان افزود: متأسفانه طبق این آمار در حال حاضر استرس صدرنشین جدول بروز سرطان در بانوان ایرانی در کشورمان قرار گرفته است. این در حالی است که همین موضوع موجب شده تا سن ابتلا زنان کشورمان به سرطان‌های شایع سینه و دهانه رحم نسبت به جهان و علی‌الخصوص اروپا و آمریکا ده سال جوانتر شود موضوعی که موجب شده که حالا دیگر برخلاف سالهای گذشته رژیم غذایی، استعمال سیگار، و سایر فاکتورهای موثر در بروز سرطان در زیر این هرم آماری قرار بگیرد.

جراحی آخرین گزینه درمان سرطان سینه شد 
وی همچنین در ادامه با اشاره به ورود شیوه‌های جدید در درمان سرطان‌های سینه در بانوان اظهار داشت: در حال حاضر دیگر جراحی اولین گزینه و اولین فاکتور برای درمان این بیماری نیست زیرا هم اکنون رادیوتراپی، شیمی درمانی و استفاده از سایر درمان‌های ترکیبی به صورت کاملا پیشرفته درسراسر جهان حتی با وجود اینکه تومور یا غده سرطانی نسبتا بزرگ باشد در اولویت درمان این سرطان قرار گرفته است که در این شیوه با استفاده از سلول‌شناسی نوع توده سرطانی داروهای موثر تجویز و در بیشتر موارد نیز پاسخ کاملا مثبتی به درمان داده می‌شود.

قوام نصیری همچنین تأکید کرد: این درحالی است که طی چند سال گذشته و حتی چندین ماه اخیر جراحی و برداشتن کامل سینه جزء مهمترین روش‌های درمان تهاجمی در بهبود سرطان سینه محسوب می‌شد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: