کد خبر: ۸۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 07
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت >هما روستا چندروز قبل با بدرقه دوستدارانش به خانه ابدي رفت. بازيگر تئاتر و سينماي ايران که از سال‌ها قبل به بيماري سرطان مبتلا بود، در يکي از بيمارستان‌هاي لس‌آنجلس در گذشت ولي قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا( س) براي خانه ابدي او انتخاب شد.
به گزارش شفا آنلاین، هما روستا از شش سال قبل به بيماري سرطان مبتلا بود. حميدرضا مرتضوي‌زاده، انکولوژيست و پزشک معالج هما روستا از بيماري او و وضعيت روحي‌اش گفت.


v خانم روستا از چه تاريخي براي درمان بيماري‌شان به شما مراجعه کردند؟

شش سال پيش، به دليل ابتلا به سرطان پستان به بنده مراجعه کردند و زماني که نزد من آمدند، تقريبا بيماريشان پيشرفت کرده بود و به همين دليل ما مجبور شديم شيمي‌درماني را آغاز کنيم. خوشبختانه ايشان توانستند چهار سال بدون هيچ مشکلي با اين بيماري کنار بيايند و زندگي عادي خود را داشته باشند.

v سرطان به ساير اعضاي بدنشان هم سرايت کرده بود؟

بله، متاسفانه بيماري ايشان روي ريه‌شان تاثير گذاشته و دچار مشکل شده بود ولي با درمان‌هاي سريع و همکاري خوب ايشان، توانستيم تا حد زيادي عوارض ناشي از اين انتشار را برطرف کنيم.

v چه زماني دوباره بيماري عود کرد؟

حدود 3 ماه پيش دوباره بيماري‌شان عود کرد و مجبور شدند براي ادامه درمان به آمريکا نزد برادرشان بروند.

v روحيه خانم روستا در طول دوران درمان چطور بود؟

فوق‌العاده. ايشان روحيه بسيارخوبي داشتند و حتي بارها پيش آمد که افراد ديگري را هم که چنين مشکلي داشتند و در مرکز درماني با ايشان مواجه مي‌شدند، دلداري مي‌داد.

v وقتي به آمريکا رفتند، باز هم شما پيگير حالشان بوديد؟

بله، تلفني در تماس بودم و متوجه شدم که بيماريشان به مغزشان هم دست‌اندازي کرده و همين باعث تشديد بيماري شده است. به همين دليل هم بدنشان به درمان پاسخ نداد و متاسفانه اين عارضه منجر به فوتشان شد.

v مي‌شود گفت خانم روستا يکي از بيماران خاص شما در اين سال‌ها بودند؟

بله قطعا، به هر حال خانم روستا يک هنرمند واقعي بودند و من فکر مي‌کنم با توجه به بيماري خاصشان، طول عمر خوبي هم داشتند. ضمن اينکه برايم واقعا جالب بود با توجه به اينکه خودشان در اين سال‌ها بيمار بودند، باز هم تا آخرين روزهاي عمر استاد سمندريان کنارشان بودند و از ايشان مراقبت مي‌کردند.هفته نامه سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: