کد خبر: ۸۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 06
عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران به تشریح مهم ترین علل بروز خلط پشت حلق و درمان های آن پرداخت.

دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در واقع ترشحات سینوس به پشت حلق می آیند که درمان آن حائز اهمیت است.بنابراین افراد دچار این مشکل در فصل سرما باید سر، پیشانی و سینوس خود را به طور کامل از سرما نیز محافظت کنند.

وی همچنین افزود: این افراد می توانند هنگام خواب از پوشش همراه با کلاه استفاده کنند، ضمن این که استفاده از روغن های با طبع گرم مانند روغن سیاه دانه (به صورت مالیدن بر پیشانی و یا چکاندن در داخل بینی) خالی از لطف نیست.

متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از راه های ساده درمانی خلط پشت حلق استفاده از چیزهایی است که داخل اش مانند"سیاه دانه" دود می کنند. یعنی استنشاق دود ناشی از سیاه دانه برای بهبود این افراد مفید است.

به گفته وی برخی افراد هم برای درمان از دستگاه های بخور استفاده می کنند که در این میان بابونه و تخم گشنیز هم فواید خاصی دارند؛ حال در صورتی که فردی از این درمان های ساده جواب نگرفت برای دریافت داروهای ترکیبی باید به متخصص طب سنتی مراجعه کند.

وی توصیه کرد: افراد دارای این مشکل نباید ازخوردنی های تولید کننده نفخ و گاز استفاده کنند. برای نمونه مصرف سیر و پیاز خام و حبوبات تا زمان درمان کامل به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

هاشمی یادآور شد: به طور کلی بروز خلط پشت حلق امکان دارد ناشی از علل زمینه ای مشکلات معده باشد؛ بنابراین مشکل خلط پشت حلق مزمن باید به طور کامل درمان شود زیرا مشکلات معده را بدتر می کند و مشکلات معده خلط پشت حلق را نیز بدتر می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: