کد خبر: ۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 04
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص فاجعه منا و سفر وزیربهداشت به عربستان گفت: وزیربهداشت شخصیت متین و موقری دارد؛ ضمن اینکه وجهه علمی و اخلاقی وی از وجهه سیاسی شان برتر است؛ بنابراین اگر در عربستان مشکلی بود مشکل از ما نبود بلکه از آنها بود که حمایت نکرده وسنگ اندازی هم کردند.
حسین طلا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: دیپلماسی درمان در یک فضای منطقی قابل قبول است. آنچه ما در مجموعه فضای مکه و منا و حضور دکتر هاشمی به عنوان یک وزیر متین در آنجا دیدیم علی رغم متانت وی،متاسفانه همکاری های لازم نشد. در بیمارستان هایی که زائران بستری بودند در صورتی که متوجه ایرانی بودن آنها می شدند آنژیوکت ها را می کشیدند و برخوردهای بدی هم بازائران مجروح ودردمندما داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید نگاهی دقیق ومنطقی بر نوع عملکرد قبل و بعد از وقوع یک رویداد داشته باشیم؛ حال آن که تیم ما در آنجا به هلال احمر خلاصه شد؛ قبل از آن پزشکان زیادی زحمت کشیدند، بنابراین بعد از وقوع فاجعه ساختارها باید مقداری اصلاح شود. زیرا تمام فضای ما به حوزه درمان آمده در حالی که وظیفه هلال احمر درمان نیست بلکه وظیفه اش امداد است و باید ساختار امدادی و حضور در بحران ها را سامان و آموزش دهیم .

Bildergebnis für ‫عکس های منا‬‎


دبیرمجمع نمایندگان تهران همچنین افزود: افرادی که از طرف آل سعود به صحنه آمدند به کمترین مسایل علوم پزشکی هم وارد نبودند.به همین خاطر هم افرادی بیهوش را به عنوان متوفی محسوب کردند در حالی که با اندک احیای تنفسی وامداد رسانی به موقع می شد آنها را احیا کرد.

وی تأکید کرد: به طور کلی ما رژیم آل سعود را دراین باره صددرصد مقصرمی شناسیم چراکه شاهد فجایع گوناگون ازسوی آنهاهستیم.و این رفتار به هیچ عنوان ازسوی ما پذیرفته نیست.حال آنکه تمامی این اتقاق ها زیرذره بین مسولان عالیرتبه کشورازجمله مقام معظم رهبری وتمامی دولتمردان ونمایندگان مجلس وسایرنهادها وقوای دیگراست.

ا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: