کد خبر: ۸۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 03
شفا آنلاین>سلامت>هیچ بیماری در این مرکز به صورت تک پزشکی ویزیت نمی شود و برای هر بیمار تصمیم گروهی گرفته می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،پروفسور علی گرجی رئیس مرکز سرطان شناسی مهر رضوی در مراسم افتتاحیه مرکز سرطان گفت: ایده افتتاح این مرکز از طرف تولیت آستان قدس از 10 ماه پیش مطرح شده بود. 

گرجی ادامه داد: بعد از ارائه ایده اولیه از طرف تولیت آستان قدس یک برنامه شش ماهه را برای طراحی این مرکز گذاشتیم و از تجربیات سایر مراکز تشخیص سرطان‌ در کشورهای آلمان، آمریکا و . . . بهره بردیم و یک طرح اولیه آماده کردیم. پیش بینی می‌کنیم در یک بازه 10 ساله دیگر هیچ بیماری سرطانی در داخل کشور نیاز به ارجاع به خارج از کشور را نداشته باشد. 

رئیس مرکز سرطان مهر رضوی ادامه داد: امروز فاز یک مرکز سرطان در قسمت بالینی شامل تمام قسمتهایی است که در مراکز تشخیص سرطان دنیا وجود دارد را در اختیار داشته و آماده خدمت رسانی است. همچنین در قسمت تشخیصی و درمانی همه چیز وجود دارد تا بتوانیم به بیماران سرطانی در این مرکز خدمت بدهند. اما متاسفانه چیزی را که تقریبا نداریم درمان‌های حمایتی است. 

گرجی ادامه داد: سن مردم کشور ما در حال بالا رفتن است و آگاهی آنها از خود سرطان و عوامل بروز بیماری سرطان خیلی زیاد نیست. ما قصد داریم بین مردمی که بیمار نیستند در این مرکز با مراکز درمانی و تشخیصی آشتی برقرار کنیم. 

گرجی در پایان افزود: ما در این مرکز قصدمان بر این است که هیچ بیماری به صورت تک پزشکی ویزیت نشود و کلیه مراحل و تصمیمات لازم توسط گروهی از پزشکان برای بیمار گرفته شود همچنین برای اینکه دغدغه‌های بیماران را کم کنیم تمام مراحل درمان آنها از ابتدا تا انتها درخود این مرکز درمانی توسط پرسنل انجام شود و نیاز به مراجعه به مراکز دیگر مثلا رادیولوژی، تصویر برداری‌ها و تهیه دارو نباشد. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: