کد خبر: ۷۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 02
شفا آنلاین>سلامت>بررسی‌های جدید محققان نشان می دهد مصرف داروهای فشارخون بسیار مفید بوده و بیماران را واکسینه می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین، فشار خون بالا یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد . همچنین ابتلا به دیابت نیز عامل مهمی در ابتلا به فشار خون بالا و سایر بیماریهای قلبی عروقی است.

این در حالی است که بررسی‌های جدید نشان می‌دهد مصرف داروهای ضد فشار خون قبل از خوابیدن تاثیر زیادی در کاهش ابتلا به دیابت نوع 2 دارد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از هر 3 فرد بزرگسال آمریکایی، یک نفر به فشار خون مبتلا است و این چیزی حدود 20 درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شود. حال در صورتی که اگر فشار خون افراد کنترل نشود، منجر به سندورم متابولیک می‌شود که زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت را فراهم می‌کند.

نتیجه بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که سطح فشار خون افراد در هنگام خوابیدن، عامل مهمی در توسعه بیماری دیابت محسوب می‌شود . در بررسی‌های دیگر آنها تاثیر مصرف داروی فشار خون قبل از خواب را در کاهش ابتلا به بیماری‌ و دیابت مورد بررسی قرار دادند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد افرادی که داروی فشار خون را قبل از خوابیدن مصرف می کنند، نسبت به سایر افراد در هنگام خواب فشار خون پایین‌تری داشته و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها کاهش چشمگیری دارد.yjc

برچسب ها: فشار خون ، دیابت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: