کد خبر: ۷۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت تشکیل انجمن پیوند ایران گفت: تشکیل چنین انجمنی می‌تواند در فرهنگسازی اهدای عضو در کشور ما نقش موثری را ایفا کند.
به گزارش شفا آنلاین : محمدهادی ایازی در مراسم بزرگداشت پیوند اعضا با اشاره به حضور وزیر بهداشت در کشورعربستان سعودی به منظور رسیدگی به وضعیت مجروحان و جان باختگان فاجعه منا تصریح کرد: به دلیل جان باختن 464 نفر از هموطنانمان در فاجعه منا لازم بود وزیر بهداشت با حضور در کشور عربستان نسبت به ساماندهی اوضاع اقدام کند اما بسیار علاقمند بودند که در این مراسم شرکت کنند بر همین اساس شب گذشته در تماس تلفنی با سرکار خانم نجفی زاده پیام خود را به شرکت کنندگان در این مراسم و علاقمندی خود برای حضور در این مراسم را اعلام کردند.

وی افزود: بی تردید حضور مردم در عرصه‌های مختلف می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. این حضور در عرصه‌های بهداشتی نیز قطعا باعث حل مشکلات بسیاری می‌شود. این زمینه در وزارت بهداشت ایجاد شده تا مشارکت مردم بیش از پیش جذب شود.

وی با اشاره به حضور 90 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت که نقش فرا منطقه‌ای دارند، گفت: این سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت باید افزایش یابند به ویژه در موضوع اهدای عضو که در حال حاضر نیز انجمن پیوند عضو با حضور بهترین‌های ایران، منطقه و دنیا تشکیل شده است که می‌تواند در عرصه فرهنگ سازی نیز تاثیر شگرفی داشته باشد.

وی تصریح کرد:‌ در سال 83 تنها 5 درصد از خانواده‌ها راضی به اهدای عضو عزیزان خود بودند، اما با تلاش‌های انجام شده و فرهنگ سازی صورت گرفته امروز این آمار به 70 درصد رسیده و امیدواریم سال به سال نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: اگر علاقمند هستیم تمام مردم در انجام این کار خیر ترغیب شوند باید رسانه‌ها، سیاستمداران و هنرمندان کمک کنند تا این کار به صورت گسترده تری انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد: روزی شاهد باشیم اولا بیماری که نیازمند پیوند است وجود نداشته باشد و اگر چنین نیازی وجود داشته باشد دغدغه پیوند برای بیمار و خانواده‌اش وجود نداشته باشد.

در این مراسم از محمدهادی ایازی به دلیل حمایت‌ها و تلاش‌های خود در عرصه اهدای عضو قدردانی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: