کد خبر: ۷۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 30
شفا آنلاین>اجتماعی>نیروی انسانی نخبه حوزه پزشکی از عمده عوامل مهم در رشد و توسعه کشور محسوب می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر یداله سهرابی عضو شورایعالی نظام پزشکی کل کشور با تاکید بر اینکه باید اهداف آموزش، برنامه ریزی و مدیریت آموزشی به روز و همگام با مدل و الگوهای کشورهای پیشرفته باشد، اظهار داشت: همچنین باید این جراحی بزرگ در نظام آموزشی کشور در حوزه پزشکی انجام گیرد.

وی ادامه داد: این مهم شدنی نیست مگر با یک متدولوژی کاملاً علمی و هوشمندانه و با هماهنگی کلیه صاحبان فرآیند چون انجمن های علمی تخصصی، انجمن های صنفی و رزیدنت ها و هر آنچه و هر آنکس که در این زمینه صاحب حرفه و برنامه است با خرد جمعی به یک برنامه و مدل درست رسیده، به صورت پایلوت پیاده و در صورت موفقیت، نواقص آن برای اجرا برطرف شود.

وی در خصوص موانع و مشکلات آموزشی و راهکارهای بهبود آن جهت برون رفت از این سیستم قدیمی آموزشی، تصریح کرد:در مقوله آموزش باید نگاهی جامع داشت، به این ترتیب می توان مشکلات را به مشکلات سخت افزاری در حوزه آموزش پزشکی و نرم افزاری در این حوزه تقسیم کرد.

وی مشکلات سخت افزاری آموزشی را شامل کمبود فضای فیزیکی، کلاس های آموزشی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات کمک آموزشی، فضای کتابخانه و غیره عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات نرم افزاری نیز اعم از استفاده از اساتید برجسته گروه  پزشکی که به علت مشکل تاسیس مطب، کمتر تمایل به هیأت علمی شدن دارند و همچنین کمبود پرسنل در سایت آموزشی(پرستارو کمک پرستارو...)است.

وی اضافه کرد: همچنین انگیزه دانشجویان، شیوه ارزشیابی و آینده مبهم شغلی که موجب کاهش انگیزه دانشجویان می شود (باید آینده شغلی این گروه نخبه به خوبی در قانون دیده شود) و دوره های طولانی آموزش که شامل مقاطع طولانی برای گروه پزشکی است، از عوامل دیگر مشکلات نرم افزاری محسوب می شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: