کد خبر: ۷۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 30
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>دکتر رابرت کليف که هفته گذشته قرار شد رياست سازمان غذا و داروي آمريکا را بر عهده گيرد، طي سال‌هاي 2009-2015 بابت حق مشاوره، 200هزار دلار از شرکت‌هاي داروسازي دريافت کرده است و همين امر صلاحيت او را براي تصدي اين پست زير سوال قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مايکل کاروم از طرف گروه پابليک سيتيزن مي‌گويد: «سنا بايد کسي را براي اين پست انتخاب کند که ارتباطي چنين نزديک با شرکت‌هاي تحت نظارت اف‌دي‌اي نداشته باشد و بهتر بتواند از سلامت عمومي حفاظت کند.»

نيويورک تايمز درباره همين موضوع گزارش داده است، کليف در تحقيقي که نتايج آن در نشريه قلب اروپا در سال 2014 منتشر شده است، اعلام کرده است که براي انجام آن تحقيق بيش از 20 شرکت سرمايه‌گذاري کرده‌اند.

از سويي ديگر، زماني که همکاري کليف با سازمان غذا و دارو آغاز شد، او ارتباط خود را با شرکت‌هاي داروسازي قطع کرده است و تمام حق مشاوره خود را از نيمه سال 2000 به سازمان‌هاي غيرانتفاعي بخشيده است. حاميان کليف عقيده دارند، تجربه‌هاي او براي مديريت چنين اداره‌اي، مي‌تواند مفيد واقع شود.

برنامه‌هاي تدوين قوانين ايمني دارو، بسيار متنوع هستند و حيطه‌هايي چون نوع محصول، خطرات بالقوه آنها و قوانيني که به اين اداره اختياراتي را مي‌دهد را شامل مي‌شوند. براي مثال اين اداره بر بخش‌هاي مختلفي از توليد انواع داروهاي نسخه‌اي مانند، کارآزمايي‌ها، توليد، برچسب زدن، آگهي‌ها، بازاريابي و تاثير دارو بايد نظارت کند.NEJM

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: