کد خبر: ۷۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 30
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: برای نخستین بار، دو نوزاد که به روش آزمایشگاهی لقاح داده شده بودند با موفقیت در استان متولد شدند.
به گزارش شفا آنلاین : دکترعلی اصغر غفاری زاده  افزود: لقاح آزمایشگاهی IVS شیوه ای پزشکی است که در آن سلول تخمک بالغ از زن گرفته می شود و با اسپرم مرد در خارج از بدن لقاح می گیرد و رویان حاصل، برای ادامه بارداری طبیعی در رحم زن کاشته می شود.
وی اظهار کرد: در این شیوه درمانی دو نوزاد دختر هر کدام با وزن دو نیم کیلوگرم متولد شدند و حال عمومی آن ها نیز رضایت بخش است.
دکتر غفاری زاده گفت: لقاح این نوزادان که با روش میکرو اینجکشن یا IVS متولد شدند توسط تیم تخصصی مرکز تحقیقات و درمان ناباروری اراک ایجاد و تمامی مراحل مراقبتی تا تولد نیز توسط این تیم انجام شده است.
وی افزود: تیم تخصصی برای تولد این نوزادان در اراک شامل جنین شناس، ارولوژیست، متخصص نازایی، زنان و زایمان و مامایی بود.
رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: در مراحل پذیرش در مرکز ناباروری اراک زوج های نابارور در ابتدا مورد مشاوره قرار می گیرند و پس از آن ارجاع به متخصص زنان و ارولوژی انجام شده و سپس از طریق تزریق داخل رحمی و در نهایت در مرحله پیشرفته از شیوه IVF عمل های تکمیلی لقاح آزمایشگاهی برای آنها انجام می شود.
دکتر غفاری زاده توضیح داد: آوی وی اف، آی سی اس، آی یو آی ، انجماد جنین و اسپرم از دیگر روش هایی است که برای زوج های نابارور در مرکز فوق تخصصی به منظور داشتن فرزند انجام می شود.
رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: حدود 60 زوج نابارور برای استفاده از روش IVS در نوبت درمان این مرکز فوق تخصصی قرار دارند.
دکتر غفاری زاده ادامه داد: میزان موفقیت عمل ناباروری به شیوه IVF در دنیا 20 تا 30 درصد است و در تحقیقاتی که مرکز فوق تخصصی استان مرکزی آغاز کرده می کوشد تا این میزان را به 50 درصد افزایش دهد.
دکتر غفاری زاده با بیان اینکه علت ناباروری در مردان و زنان درصدی برابر را شامل می شود، گفت: با توجه به اثرات زیست محیطی و آلودگی در نازایی، این مرکز تحقیقی را آغاز کرده تا تاثیر آلاینده ها را مورد کنکاش قرار دهد و برای آن دلیل علمی ارائه کند.
رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در مجموع 40 درصد دلایل ناباروری مراجعان به این مرکز نارسایی جنسی مردانه، 40 درصد عوامل زنانه و 10 درصد مشکل مشترک هر دو زوج و 10 درصد علت های دیگری از قبیل مشکلات ژنتیکی است.
کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال 89 آغاز شده و اکنون این مرکز به بیماران استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات درمانی ارائه می دهد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: