کد خبر: ۷۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 04
شفا آنلاین>سلامت>در حال حاضر، دستورالعمل‌هاي موجود توصيه مي‌کنند، کودکاني که به عفونت فارنژيت استرپتوکوکي مبتلا شده‌اند و با آنتي‌بيوتيک درمان مي‌شوند، حداقل 24 ساعت دور از مدرسه باشند.
به گزارش شفا آنلاین،هرچند مطالعات اوليه پيشنهاد کرده بودند 18 ساعت دور بودن هم کافي است.

در يک مطالعه که در يک کلينيک خصوصي کودکان انجام شده، 111 کودک (از سن 2 تا 17 سال) مبتلا به فارنژيت استرپتوکوکي که بيماري آنها با تست‌هاي تشخيصي آنتي‌ژن سريع استرپتوکوکال هم ثابت شده و در کشت‌هاي گرفته شده هم استرپتوکوک گروه A رشد کرده بود، ارزيابي شدند.

همه بيماران يک دوزآ (50‌ميلي‌گرم به ازاي هر کيلوگرم وزن بدن) دريافت کرده و 12 تا 23 ساعت بعد مجددا تست‌ها تکرار شد. تنها 9 درصد بيماران، 23 ساعت بعد، تست سريع مثبت يا کشت مثبت داشتند.

نسبت شکست درماني با مدت زماني که از تجويز اولين دوز آموکسي‌سيلين مي‌گذشت يا اينکه اگر کودکان قبل از آمدن به کلينيک براي انجام تست دوم، دوز آموکسي‌سيلين روز دوم را هم دريافت کرده‌ بودند، تفاوت قابل توجهي نمي‌کرد. فقط 2 کودک در کشت نوبت دوم خود، هنوز تعداد بالايي را از کولوني‌هاي استرپ بتا هموليتيک گروه A نشان مي‌دادند.


نتايج اين مطالعه، حاوي خبرهاي خوبي براي کودکاني است که مي‌خواهند هرچه سريع‌تر به مدرسه بازگردند. فقط 2 درصد کودکان در روز پس از ابتلا به فارنژيت هنوز با بيماري مواجه هستند. بنابراين مي‌توان توصيه کرد کودکان 12 ساعت پس از دريافت اولين دوز داروي تجويز شده، در صورتي که تب نداشته و احساس بهتر شدن هم داشته باشند، به مدرسه بازگردند.سپید


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: