کد خبر: ۷۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 29
شفاآنلاین:در حالي كه عنوان مي‌شود با روندهاي فعلي در سال‌هاي آينده شاهد بحران جمعيت خواهيم بود، علاوه بر اينكه تمايل به فرزندآوري در برخی از خانواده‌ها در هاله‌اي از ابهام قرار دارد، ده‌ها هزار سقط جنين در سال، فرزندآوري در ايران را با چالش رو‌به‌رو كرده است. روز گذشته وزارت بهداشت اعلام كرده كه پيش‌نويس مشاوره‌اي سقط از سوی اين وزارتخانه تدوين شده است.
به گزارش شفا آنلاین :  با توجه به اينكه جمعيت جوان امتيازی براي كشورها محسوب مي‌شود اما در سال‌هاي اخير همواره هشدارهايي نسبت به كاهش زاد و ولد در كشور و پير شدن جمعيت مطرح بوده است؛ معضلي كه بسياري از كارشناسان آن را حاصل تداوم سياست كنترل جمعيت در دهه‌هاي گذشته عنوان مي‌كنند.

ايران همچنان در معرض هشدارهاي جهاني نسبت به روند نزولي جمعيت جوان قرار دارد؛ كشوري كه طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته، طي دهه‌هاي آتي همچون كشورهاي توسعه يافته، با پديده كاهش جمعيت جوان مواجه خواهد بود.

آخرين پيش‌بيني‌هاي انجام شده در زمينه وضعيت جمعيت جوان جهان، حاكي از آن است كه سهم جمعيت جوان ايران از 25 درصد كل جمعيت در سال 2013، به 14 درصد در سال 2050 كاهش خواهد يافت.

در سال‌هاي اخير در زمينه ارتقاي بهداشت و سلامت مادران و نوزادان اقدامات گوناگوني انجام شده است. سقط جنين‌هاي قانوني را نيز مي‌توان به‌عنوان يكي از اقدامات براي افزايش سلامت نوزادان و مادران كشور برشمرد. با وجود اين، همچنان سقط‌هاي غيرقانوني رواج دارد.


تهيه پيش‌نويس بسته مشاوره سقط
روز گذشته رئيس اداره باروري سالم وزارت بهداشت از تهيه بسته پيش‌نويس مشاوره سقط جهت جلوگيري از سقط غیرقانونی خبر داد و گفت: اجراي اين بسته تا پايان سال اجرايي مي‌شود. محمد اسلامي درباره برنامه‌هاي وزارت بهداشت براي جلوگيري از سقط‌هاي غيرقانوني و غيرشرعي اظهار داشت: در گذشته در اين زمينه ما برنامه خاصي نداشتيم و از سال پيش اين مساله پس از سياست‌هاي ابلاغي در اولويت كاري وزارت بهداشت قرار گرفت.

او درباره موضوع سقط جنين گفت: به‌طور كلي اين موضوع را مي‌توان در سه دسته تقسيم‌بندي كرد. دسته اول كساني كه دچار سقط خود‌به‌خودي شده و گاهي آنقدر علائم آن در زنان خفيف است كه متوجه سقط نشده و آن را با خونريزي قاعدگي اشتباه مي‌كنند، چه بسا بر اين اساس افراد زيادي خواهان بارداري بوده ولي دچار سقط خودبه‌خودي شدند.

رئيس اداره باروري سالم وزارت بهداشت ادامه داد: دسته دوم در رابطه با موضوع سقط در زناني است كه باردار مي‌شوند و پس از بارداري متوجه بيماري خود شده و بر همين اساس پس از اخذ مجوز از پزشكي قانوني، اقدام به سقط جنين مي‌كنند.

اسلامي بيان داشت: دسته سوم موضوع سقط جنين در زناني است كه به هر دليل ناخواسته باردار شده و اقدام به سقط جنين به صورت غيرقانوني مي‌كنند. او با اشاره به اينكه وزارت بهداشت به گروه اول كمك كرده كه با متوجه شدن در تاخير قاعدگي بارداري خود را چك كنند و تحت مراقبت قرار گيرند تا سقط خودبه‌خودي انجام نشود، افزود: براي دسته دوم نيز مراقبت‌هاي پيش از بارداري پيش‌بيني شده و آمادگي بارداري در آنها كنترل مي‌شود كه اگر مادر بيمار است يا قبل از بارداري درمان شود يا بارداري با درمان بيماري همراه باشد و آسيبي به جنين وارد نشود.

رئيس اداره باروري سالم وزارت بهداشت تصريح كرد: براي دسته سوم كه بارداري ناخواسته داشته و تمايل به سقط دارند. رئيس اداره باروري سالم وزارت بهداشت از تهيه بسته پيش‌نويس مشاوره سقط جهت جلوگيري از اين اقدام خبر داد و اعلام كرد: اين بسته در حال حاضر از سوی وزارت بهداشت تهيه شده و يك برنامه جهت جلوگيري از سقط‌هاي عمومي به شمار مي‌رود.

به گزارش فارس، او با بيان اينكه گفته مي‌شود آمار سقط جنين غيرقانوني 40 برابر سقط جنين قانوني است، تصريح كرد: اين آمار نادرست است و نمي‌توان آمار قطعي در اين زمينه ارائه داد ولي آمار سقط غيرقانوني از قانوني در كشور بيشتر است ولي نمي‌توان گفت چند برابر بوده چرا كه در بررسي صحت عدد ترديد است.


سقط جنين در چارچوب قانون

يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس درباره آسيب‌هاي ناشي از سقط جنين مي‌گويد: وقتي بارداري براي مادر يا جنين خطرناك باشد سقط جنين تجويز مي‌شود. عبدالرحمان رستميان درباره سقط جنين‌هاي غيرقانوني در كشور مي‌افزايد: اين نوع سقط جنين‌ها مي‌تواند براي مادران خطرات گوناگوني از جمله عفونت، خونريزي‌هاي شديد، آمبولين و ديگر نارسايي‌ها را به همراه داشته باشد.

به گفته او در مراكز زيرزميني سقط جنين بهداشت اوليه رعايت نمي‌شود و خطرات گوناگوني فرد را تهديد مي‌كند. اين عضو كميسيون بهداشت و درمان در پاسخ به اين سوال كه آيا زمينه سقط جنين براي مادراني كه ناخواسته باردار شده‌اند وجود ندارد، تصريح مي‌كند: سقط جنين معيارهايي دارد و در صورتي انجام مي‌شود كه بارداري يا وضع حمل براي مادر خطرناك باشد يا جنين دچار معلوليت باشد، در غير اين صورت نمي‌توان مجوز صادر كرد. به گفته او هم‌اكنون با تست‌هاي آمونياكي مي‌توان بيماري‌ها و نارسايي‌هاي جنيني را تشخيص داد و به اين ترتيب مجوز سقط جنين صادر كرد.


بحران جمعيت، بحران آينده
يك جمعيت‌شناس و عضو هيات علمي‌ دانشگاه تهران درباره بحران جمعيت و كاهش نرخ باروري در كشور مي گويد: نبايد واژه بحران را براي جمعيت به كار برد، آن هم به اين دليل كه هم‌اكنون نارسايي تحت عنوان بحران جمعيت در جامعه وجود ندارد.

شهلا كاظمي‌پور با بيان اينكه كاهش باروري منجر به سالخوردگي و رشد منفي جمعيت در كشور مي‌شود، مي‌افزايد: هم‌اكنون در كشور رشد منفي جمعيت يا بحران جمعيت وجود ندارد.

به گفته اين جمعيت‌شناس اگر وضعيت كنوني فرزندآوري در كشور به همين منوال پيش رود در آينده رشد منفي جمعيت را شاهد خواهيم بود.

كاظمي‌پور تصريح مي‌كند: در سال‌هاي اخير با افزايش فرزندآوري مواجه بوده‌ايم و اين اقدام در افزايش جمعيت ثمربخش خواهد بود.

او با بيان اينكه جمعيت از طريق مواليد رو به افزايش و از طريق مرگ كاهش مي‌يابد، مي‌افزايد: مرگ و ميرهاي ناشي از حوادث، آلودگي‌هاي زيست محيطي و سقط جنيني در كشور وجود دارد كه اگر سقط جنين به شكل عمدي يا غيرعمدي اتفاق نيفتد بالطبع باروري نيز افزايش مي‌يابد.

كاظمي‌پور تصريح مي‌كند: اگر سياست‌ها بر اساس فرزندآوري برنامه‌ريزي و در كشور اعمال شود به نسبت اين امر كاهش ناباروري مادران را به دنبال دارد. به گفته او سقط جنين، مرگ و ميرها و مهاجر فرصتي را مي‌ توان از عوامل كاهش باروري برشمرد.روزنامه آرمان


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۸
هستي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
سلام خسته نباشيد خدمت شما سوالي داشتم من سقط جنين داشتم و الان حدود ٢هفته ميشه كه خونريزي دارم تا الان ازمايشام مثبت بوده >٢٥بوده مشكوك جه زماني اين ازمايش منفي ميشود براي خيال راحت شدن ؟!ممنونم
مدیر پایگاه

به طور معمول باید دوهفته
بعد از سقط آزمایش منفی شود در غیر اینصورت حتما سونو مجدد انجام شود



sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
سلام خسته نباشید توروخدا کمک کنید من بیست و یک سالمه شش ماهه ازدواج کردم دوماه پیش متوجه شدم باردارم و اول با زعفرون و جوشونده تلاش کردم برای سقط ولی نشد بعد از قرص میزوپروستول استفاده کردم و یه روز خونریزی شدید داشتم فقط فک میکردم بچه سقط شده دو هفته بعد سونو کرذم گفتن بچه فقط مرده و سرجاشه دکتر هجده تا میزوپروستول و ده تا امپول متیل اروگونوین برای سه روز و روزی سه بار تجویز کرد و قرص هم هر شش ساعت یکی زیر زبون و اخر شب دوتا شیاف . من نمیدونستم و زعفرون مصرف کردم چند تا لخته خارج شد و دوتا جسم دیگه ک نمیدونم چی بود ولی کوچیک بود میخواستم بدونم ممکنه سقط انجام نشده باشه و زعفرون تاثیر منفی رو اثر دارو ها بزاره؟؟ توروخدا جواب بدین خیلی استرس دارم
مدیر پایگاه باسلام
با توجه به اطلاعاتی که دادید به نظرمی رسد سقط انجام شده باشه اما حتما باید سونوگرافی انجام دهید
sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
با توجه به حجم دردی که داشتم خودمم حدس میزنم دکتر ولی سقط با سه چهار روز خونریزی ممکنه؟؟ خیلی خیلییییی ممنونم از راهنماییتون
مدیر پایگاه سلام
سوالتونو کامل بنویسید؟
sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
منظورم این هست که ایا سقط توی شش هفتگی ممکنه خونریزیش در حد سه چهار روز باشه ؟ اخه من خونریزی زیادی نداشتم و نگرانم ک این خونریزی کم نشونه ی کامل سقط نشدن باشه . امروز روز چهارم هست و دلدرد خیلی کمه خونریزی هم در حد لکه شده فقط روز اول و دوم خونریزی شدید داشتم . ممنون
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری
ممکنه جنین دفع نشده باشه باید حتما سونو واژینال
و تیتر بتا  مجدد چک شود 
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
0
سلام من تقریبا دوماهه باردارم ولی بخاطر یه سری ازمسائل شخصی قادر به نگه داشتنش نیستم و میخوام سقط کنم میخواستم بدونم با قرص چند درصد احتمال سقط کامل وجود داره خیلی استرس دارم لطفا کمکم کنید....با تشکر
سایه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
سلام،من 21سالمه ونامزدم
باردارشدم توی هفته 6اقدام به سقط با قرص سایتوتک کردم ک خونریزی و گرفتم و جنین دفع شد سونو هم انجام دادم البته واژینال نبود ینی خود دکتر واژینال ننوشت
سونو هم گفت ک چیزی باقی نمونده بعد از دو هفته خونریزی الان یک هفته ست که خون قهوای دارم البته خفیف
ایا طبیعیه?
مدیر پایگاه تا سه هفته خونریزی طبیعی است ولی در صورت ادامه به متخصص مراجعه و در صورت نیاز سونو واژینال انجام شود
عارفه
|
France
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
سلام بعد از سقط جنین احتمال بارداری از کی وجود داره ؟
ایا قبل از اولین پریودی احتمال بارداری وجود داره
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان
ناباروری:



*     
احتمالش کم ولی ممکن است




مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
باسلام .من 12 روز بعد از سقط یعنی 3 روز بعداز قطع خونریزی سقطم نزدیکی داشتم و یک ساعت بعد از نزدیکی دوعدد قرص اورژانسی 0/75 خوردم.آیا احتمال بارداری هست؟
مدیر پایگاه بعد از سقط توصیه می شود حتما یک سونوگرافی بابت یقایای جنین انجام بشه شما اگر قرصو درست مصرف کرده باشید یک بار در ماه و تا 72 ساعت بعد نزدیکی احتمال بارداری نیست
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
من 9/19وقتی در هفته ی پنجم بارداری بودم و از بارداریم اطلاع نداشتم قرص اورژانسی خوردم .و الان بعد از سقطم در تاریخ10/6 قرص اورژانسی خوردم.یعنی تاثیری نداره دیگه؟
مدیر پایگاه دوست عزیز نجوه صحیح مصرف قرص اورژانسی در ماه یک بار و تا 72 ساعت بعد از نزدیکی است که اگر درست مصرف بشه احتمال بارداری وجود نداره سوال شما دقیقا چیه؟روی چی تاثیر نداره شما یک بار خود بخود سقط کردید دوباره برای جلوگیری از بارداری قرص مصرف کردید ؟خیلی ابهام داره سوالتون
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
سلام،وقت بخیر، قرص اورژانسی همان قرص اچ دی و ال دی است؟ من برای جلوگیری اورژانسی از قرص اچ دی اوسپت دوعدد و ۱۲ساعت بعد دوعدد دیکر مصرف کردم. آیا بر حلوگیری تاثیری داره؟
مدیر پایگاه قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی انواع مختلف دارد که اچ و ال دی هم شامل آن می شود اگر فقط یکبار در ماه و تا 72 ساعت بعد نزدیکی مصرف کردید نحوه مصرف صحیح و از بارداری جلوگیری خواهد شد
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
متشکرم از پاسخ
بله‌من حدود پنج ساعت بعد دوعدد اچ دی و ۱۲ساعت بعد دوعدد دیگر مصرف کردم،
و سوال دیگه داشتم خدمتتون، برای جلوگیری مداوم بمدت یکسال بهتره از چه روشی استفاده بشه؟
مدیر پایگاه استفاده از دستگاه آی یو دی و مصرف قرصهای ضد بارداری از شب پنجم قاعدگی و روشهای مردانه مثل استفاده از کاندوم می تواند کمک کند
Baaah
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
با سلام
من تو ماه اول حاملگی چون نمیخاستم بچه رو نگهدارم از قرص سایتوتک استفاده کردم و الان بعد از تقریبا یک ماه هنوز خونریزی دارم
البته لخته ۷ون ها دفع شده و فقط قطره خون میاد
خونریزی من کی باقد قطع بشه؟
و دلیل ادامه دار شدن خونریزی چیه؟ چه کاری باید انجام بدم؟
مدیر پایگاه حتما سونوگرافی بابت بقایای جنین انجام شود
Reyhane
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
سلام من ۲۸روزه ازسقطم که بامصرف سایتوتک بوده گذشته ولی هنوزپریودنشدم کمرولگنم هم خیلی دردمیکنه سقطمم دوهفته به اتمام رسیدهمراه بالخته ممکنه هنوزباردارباشم
مدیر پایگاه حتما سونوگرافی بابت بررسی بقایای جنین انجام شود
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
سلام من هفته پنجم بارداریم تو دوره عقد باردار شدم نمی تونم نگهدارم از قرص سایتوتک استفاده کردم فقط دل درد و کمر درد دارم هنوز خونریزی ندارم از ذعفران غلیظ دارم استفاده میکنم الان ۸ساعت می خواستم بدونم چرا ب خونریزی نمی افتم
نازنین محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
سلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
سلام دکتر .من در هفته چهارم بارداری یک دوز سایتوتک طبق گفته دکتر مصرف کردم و تب ولرز شدید وکمر دروگد رو داشتم بعد جهار پنج ساعت خون ریزی کم قهوه ای .هفته بعد سنو کردم هنوز رویان هستش فقط یکم نافرم نوشته الان چه باید بکنم .تروخدا کمکم کنید
مدیر پایگاه به همان متخصص مراجعه کنید ممکن است نیاز به کورتاژ باشد
مبینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
سلام.خسته نباشین
من تقریبا ۸ماهه حامله ام.دیروز۲تاواژینال و۴تا زیرزبانی استفاده کردم درد شدید داشتم با لخته.اما امروز درد ندارم خونریزیمم کم شده.دیگه قرص ندارم.توروخدا بگین چیکارکنم که بیفته
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
سلام من41 سالمه ناخواسته باردار شدم 2 تا بچه دارم کم خونی شدید دارم از حالا درد شکم وکمر درد شدید دارم از لحاظ روحی کاملا روحیه واعصاب ضعیفی دارم خواهش میکنم راهنماییم کنید چیکار کنم .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
سلام من41 سالمه ناخواسته باردار شدم 2 تا بچه دارم کم خونی شدید دارم از حالا درد شکم وکمر درد شدید دارم از لحاظ روحی کاملا روحیه واعصاب ضعیفی دارم خواهش میکنم راهنماییم کنید چیکار کنم .در ضمن هفته 6 بارداری هستم
مدیر پایگاه ما برای سقط غیر قانونی پیشنهادی نداریم مگر اینکه متخصص تشخیص دهد شما باید سقط انجام دهید و با مجوز این کار را انجام دهید
Hiva
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
سلام لطفا جواب بدید
من بعد مثبت شدن تست سایتونیک مصرف کردم هشت تا چهارتا زیر زبونی چهار تا واژینال
یه هفته بعد خونریزی و لخته دیدم
بعد دو هفته تستم منفی شد
یعنی بیست تیر تست منفی بود
ولی امروز تستم مثبت شد حالت ویار هم دارم چکنم همون قبلی دفع نشده یا دوباره باردارم یا مثبت کاذبه
مدیر پایگاه باید سونوگرافی انجام بدید تا مشخص شد بقایا دفع شده یاخیراگر موردی نبود و نزدیکی داشتید این مدت تست بارداری هم انجام بدهید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
سلام
توی هفته چهارم بعنی رور 24متوجه شدم که باردارم و نمیتونم اونو نگه دارم ب دلایلی، بعد تست با دکتر صحبت کردم و اقدام ب سقط، هم دو امپول و تعداد 8عدد شیافت، همون شب بعد 2ساعت از تزریق آمپول لخته بزرگی ب نداره گردوقرمز و سفید همراه با خونریزی شدید خارج شد و از همون شب شیافت استفاده کردم حالا بعد گذشت 6روز درد ورم شکم، رحم،سینه، لگن، درد دندون،تب و لرز و ضعف هست، فردا نوبت سونو حاملگی دارم، آبا کامل جنین سقط شده لطفا کمک کنید سپاس
مدیر پایگاه باید سونوگرافی انجام دهید تا از وجود داشتن یا نداشتن بقایای جنین مطمئن شوید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
سلام خسته نباشید جواب ازمایش گرفتم مثبته جنین سه هفته ای تازه امروز یه دور قرص سیاتوک استفاده کردم سه ساعت گذشته هنوز خون ریزی شروع نشده توروخدا کمک کنید اصلا شرایط بچه رو ندارم خواهش میکنم
مدیر پایگاه درباره سقط غیر قانونی کارشناسان ما پیشنهادی ندارند
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
سلام.شروع پریودم ۳۰ تیرماه بود و بعدش دیگه نشدم.تست بیبی چک دادم باردارم اما به دلیل مشکلات مالی و بیکاری همسرم قادر به نگهداری فرزند نیستیم.میخواستم بدونم الان دقیقا چند روز باردارم..و دیروز و پریزوز ۶ گرم زعفران غلیظ دم کردم خوردم ایا سقط میشه ؟خیلی متشکرم
الی
|
Netherlands
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
شاید یه نفر واقعن باید سقط رو انجام بده وشرایطش جوریه که خودش قرصو گرفته ونیاز به کمک ومشاوره،شما خیلی تهاجمی برخورد میکنید..بهتره بهترین نکات وراهنمایی هارو بکنید تا کسی سرگردون ودرمونده نشه
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
چ جوری میتونم اس بدم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
سلام 14سالمه يه بجه يه ساله دارم و4هفتس باردارم جيکاربايد بکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
سلام.هفته ی 5 بارداری بودم قرص سقط استفاده کردم خونریزیم داشتم دورفتم سونوگفتن همه چی نرماله.دوباره قرص استفاده کردم الانم پنج روزه خونریزی دارم.باید دوباره سونوبدم؟واینکه بنظرتون سقط شده
مدیر پایگاه درباره سقط بدون انجام سونوگرافی که برای وجود بقایای جنین انجام میشه  راه دیگه ای برای تشخیص نیست .خونریزی بعد سقط تا چند روز طبیعی است قرص  چی مصرف شده که خونریزی داشتید باید تحت نظر متخصص قرص مصرف کنید
مریم کیومرثی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
سلام من ۲ با سقط داشتم و الان هر چی تلاش برای بارداری انجام میدم باردار نمیشم در ضمن گروه خونی O_هستم لطفا راهنماییم کنید ممنون
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان  و درمان ناباروری:

باید حتما ازمایشات هورمونی و ازمایش اسپرموگرام همسرتان را انجام دهید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
سلام من ۲ با سقط داشتم و الان هر چی تلاش برای بارداری انجام میدم باردار نمیشم در ضمن گروه خونی O_هستم لطفا راهنماییم کنید ممنون
مدیر پایگاه
باسلام
ایا شما تحت نظرمتخصص زنان هستید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
سلام
نسترن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
سلام من الان نزدیک دوماهه باردارم ولی دیر متوجه شدم دیروز آمپول زدم برای سقط ولی فقط به اندازه ی یکساعت حالت تهوع و درد خیلی خیلی خفیف داشتم بعد از اون دیگه فقط در حد لکه بینی بود چیکار کنم که سقط صددرصدی انجام بشه لطفا سریعتر جواب بدین ممنونم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
سلام من قرص سایتوتک رو استفاده کردم هفته چهارم هستم ده عدد ولی هنوز هیچ خونریزی ندارم منظم هم استفاده کردم لطفا بهم بگید دلیلشو ممنون ده البته چیزی از اخرین مصرفم نگذشته
مدیر پایگاه تایک هفته بعد از قطع قرص صبر کنبد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
سلام من نامزد دارم و محضری نکردیم ولی سیغه محرمیت خونده شده و ما رابطه داشتیم از عقب من دخترم و پرده بکارت دارم ولی فکر میکنم روی جلو یکم ریخته و من دو روز پیش باید پریود میشدم ولی نشدم حاملم ؟برای سقطش چه کار کنم؟نمیخوام پرده بکارتم از بین بره
مدیر پایگاه اولا برای اطمینان از باردار بودن یا نبودن حتما تست بارداری انجام دهید و برای سقط غیر قانونی هم کارشناسان ما توصیه ای ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
سلام من تقریبا یک ماهه هستم میخوام سقط کنم کلی هم زعفران خوردم ولی اصلا خون ریزی نکردم چیکار باید کنم؟
مدیر پایگاه کارشناسان ما پیشتهادی برلی سقط غیر قانونی ندارند
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
سلام من پنجشنبه۱۰عدد قرص سایتوتک مصرف کردم دو عدد واژن بقیه زیر زبانی با دردهای یه کم بدتر قاعدگی شروع شد و به خونریزی افتادم قشنگ انگار پریودم حالت پریودی اما هیچ چیزی ازم دفع نمیشه فقط خون میاد دکتر گفت قرص متیل. ارگونوین. بخورم هر ۸ ساعت یکی!امکان داره به کورتاژ بخوره یا هنوز زنده باشه تورو خدا راهنماییم کنیین نمیخوام رحمم دستکاری شه
مدیر پایگاه درباره سقط باید تحت نظر متخصص خودتان باشید کارشناسان ما در این باره نظری ندارند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
من ۶روز اپریودم گذشته آمپول پروژسترون زدم بازهم نشدم بی بی چکم منی است از قرص سایتوتک استفاده کردم طبق دستور بازهم پریود نشدم چکارکنم
مدیر پایگاه بعد از تزریق آمپول پروژسترون می توانید ماکسیمم تا دو هفته صبر کنید تا
خونریزی تان شروع شود. معمولا در این مدت پریود خواهید شد، در غیر این صورت
باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای تان انجام شوداگر متخصص به شما سایوتک تجویز کرده از خودشون مشاوره بگیریدضمنا روش مطمئن  برای تایید یا رد بارداری آزمایش خون است .
افتخارب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
عد از ازدواج دو بار سقط داشتم .حاملگی سوم موفق بود یه پسر دارم الان ۱۲ سالشه. بعد از اون دوبار دیگه سقط داشتم.میخاستم دلیلشو بدونم ایا میتونم براحاملگی اقدام کنم موفقیتش چند درصده؟ممنونم.
مدیر پایگاه شما باید آزمایشهای مربوط به سقط مکرر را تحت نظر متخصص انجام دهید همینطوری نمی توان نظری داد
heln
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
سلام خسته نباشین ببخشید من الان یک ماه و ۴ روزه ک پریود نشدم احتمال داره باردار باشم بی بی چک هم گرفتم منفی نشون داد
مدیر پایگاه
باسلام
چند ساله هستید؟
آیا کیست یا مشکلات زنانگی ندارید؟
آیا به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده اید؟
heln
|
-
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
سلام خسته نباشین ببخشید من الان یک ماه و ۴ روزه ک پریود نشدم احتمال داره باردار باشم بی بی چک هم گرفتم منفی نشون داد لطفا بگین چیکار کنم
مدیر پایگاه روش مطمئن تشخیص بارداری انجام تست بتا است
ننهال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
سلام من بانامزدم نزدیکی داشتم ظهر و روز دوم صب قرص ارژانسی خوردم کمتر72ساعت شد درخالی ک من هفته ی قبلش پرید بودم باز پریدشدم ولی خون ریزی کم الا9روز گذشت ولی هنوز لکه قهوی میاد ازم چراوچکارکنم
مدیر پایگاه قرص های هورمونی نظم قاعدگی را بهم میریزند
ننهال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
خانم دکتر من1هفته بعد پریدی قرص ارژانسی خوردم 2روز بعدش خون ریزی کم کردم ک3روز خون ریزی خفیف بود مابقی چند روز نزدیک6روز لکه بینی دوروز پیش قطع شد کامل اما امروز حس پریدی دارم لکه های سیا وقرمز خستگی ممکنه پرید شم؟طبیعیه؟درضمن اگه حساب کنم بعدپریدی قبلی خارج از اون خون ریزیا الان وقت پریدیمه
مدیر پایگاه قرص ها ی اورژانسی نظم قاعدگی رو بهم میریزند اگر مشکلتون ادامه دار شد یک آزمایش هورمونی و سونوگرافی انجام دهید
لینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
سلام میشه درمورد پرده بکارت باشما صحبت کرد و مشورت گرفت؟
ننهال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
خانم دکتر من1هفته بعد پریدی قرص ارژانسی خوردم 2روز بعدش خون ریزی کم کردم ک3روز خون ریزی خفیف بود مابقی چند روز نزدیک6روز لکه بینی دوروز پیش قطع شد کامل اما امروز حس پریدی دارم لکه های سیا وقرمز خستگی ممکنه پرید شم؟طبیعیه؟درضمن اگه حساب کنم بعدپریدی قبلی خارج از اون خون ریزیا الان وقت پریدیمه
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید بدانید مصرف قرص های اورژانسی عامل اختلال های جدی پریودی می شود.پس برخی ازاین شرایط می تواند به علت مصرف قرص باشد
سماء
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
با سلام من توی هفته پنجم بارداری هستم موقعیت نگهداریشو ندارم یک هفته از داروهای خانگی استفاده کردم ولی سقط نشد نمیدونم قدم بعدی چیه و باید چیکار کنم
ممنون میشم منو راهنمایی کنیین
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
با سلام حدود ۴ روز هست که از زمان پریودم گذشته و پریود نشدم بتا دادم ۲۲۵۰ بود، سونو واژبنال دادم ساک حاملگی رویت نشد توده تو لوله رحمم بود و احتمال خارج رحمی نوشته بود، ۴۸ ساعت بعد از بتای اول بازم بتا دادم ۵۱۸۰ بود. همه تایید کردن خارج رحمیه منم دیشب ۷.۵ سی سی امپول متوتروکسات ۵۰ میلی زدم ولی نمیدونم مرده یا نه، خیلیییی ناراحتم و میترسم چون مجردم امکان جراحی ندارم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
سلام من مشکل روحی واعصبی دارم وفهمیدام که بار دار شدام ومی خواهم سقط جنین کنم بنا به مشکلات ام خواهش می کنم کمک ام کنید
مدیر پایگاه
باسلام
به پزشکی قانونی مراجعه کنید
مهیسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
سلام
من ماه دوم حاملگیم بودباقرص سایتوتک سقط جنین داشتم وتایک روز بعدازمصرف قرص هم لخته وهم خون ازم اومد،
بهم گفتن که نمیخواد دیگه کاری بکنی
ولی الان ۴هفته گذشته که پریود نشدم
لگن دردوکمردردهم دارم،
شکمم هم ورم کرده ومثل سنگ سفت شده
اگه هنوز چیزی داخل رحمم مونده بایدچیکارکنم؟؟
مدیر پایگاه حتما باید با انجام سونوگرافی از بقایای جنین مطمئن شوید و در صورت تشخیص متخصص کورتاژ انجام شود
اسیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
باسلام من قرص سقط گرفتم الان تو 3ماهه هستم شرایط ندارم ک نگه دارم میشه لطفا راهنمایی کنید چه جور مصرف کنم
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
سلام من هفته ششم بارداریم قصدسقط دارم الان قرص سایتوتک دستم رسیده آیابعدازمصرفش واقعادردش عین دردزایمان است
مدیر پایگاه
کارشناسان ما برای سقط غیر قانونی هیچ پیشنهادی ندارند
نگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
سلام خسته نباشیدمن کمترازیک ماهه ک فک میکنم باردارشدم اماتست ندادم فقط دوره پریودم عقب افتاده ازپریروزبعدظهرشروع کردمب استفاده واژینالی ک۱۲تاقرص رومصرف کردم اما هیچ خونریزی تاالان نداشتم فقط وفقط درد داشتم الان دیگه دردهم ندارم توروخداکمکم کنین
مدیر پایگاه
باسلام
ابتدا مطمئن شوید باردارهستید یا نه؟
بی بی چک بگذارید یا آزمایش خون بدهید
tft
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
سلام من با نامزدم رابطه داشتم بعد از رابطه واسه پیشگیری قرص HD مصرف کردم ۲ تا بلافاصله بعد ۲ تا هم ۱۲ ساعت بعد احتمال بارداری هست؟
مدیر پایگاه خیر امکان بارداری نیست این روش یک بار در ماه جلوی بارداری را میگیرد
ziba
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
سلام من با همسرم رابطه ی محافظت نشده داشتم بعد از رابطه قرص اچ دی را طبق دستور اورژانسی مصرف کردم الان ۴ روزه قاعدگی به تاخیر افتاده در صورت باردار بودم چطوری میتونم سقط جنین انجام بدم ؟
مدیر پایگاه
باسلام
احتمال بارداری شما ضعیف است.اما ابتدا بی بی چک بگذارید و یا آزمایش خون بارداری-تست بتا-بدهید
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
سلام من با همسرم حین رابطه متوجه شدم کاندوم پاره شده بوده بعد از آن قرص ای دی ۴ تا خوردم ۱۲ ساعت بعد هم ۴ تا ی دیگه مصرف کردم الان ۱۲ روزه میگذره احساس خستگی و تغییر در خلق و خو و سینه درد دارم توی بعضی از نواحی این واسه حاملگی یا عوارض قرص ها ؟
مدیر پایگاه
باسلام
ممکن است اختلال پریودی باشد.اما حتما آزمایش خون بارداری -تست بتا -بدهید
افسانه
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
با سلام من بعد از ۲ هفته رابطه با نامزدم تست بارداری دادم و مثبت شده عروسی ما ۲ ماهه دیگه میشه میخواستم بدونم واسه سقط باید چی کار کنم چون الان هیچجوره نمیتونم نگهش دارم؟
مدیر پایگاه درباره سقط غیر قانونی کارشناسان ما نظری ندارند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
0
چه کار کنیم جنین زود سقط شود چون مشکل بزرگی داریم ؟؟؟
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
سلام من قرص سایتوتیک استفاده کردم ۱۰ عدد دوتا واژنال یکی زیر زبون بعد هر یکساعت یکی واژنال یکی زیر زبون درد شدید و خونریزی خیلی سیاه ولی تیکه ای نیومد الانم خونریزیم خیلی کم شده ولی درد پریود ی دارم چیکار کنم باید صبر کنم یا برم سونوگرافی .آخرین پریودیم ۲۰ بهمن بود
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
0
سلام من سیزده سالمه حدود سه ماه پیش یکم خونریزی داشتم و الان چهار روزه که دلم درد می‌کنه وشکمم یک ذره خیلی خیلی کم بزرگ شده و خودارضایی میکردم نمی‌دونم الان امکانش هست که حامله باشم یا نه ولی هیچگونه دخولی صورت نگرفته و من هنوز پرده دارم و باکره ام خجالت میکشم به مامانم بگم توروخدا کمک کنین لطفن خیلی استرس دارم
مدیر پایگاه با سلام،در صورت باکره بودن و داشتن پرده بکارت امکان حاملگی وجود ندارد.خودارضایی عوارض زیادی را در پی دارد توصیه ما این است که خودارضایی را ترک کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
سلام من تقریبا 1 ماهه باردار بودم و 6تا قرص و امپول فشار و استفاده کردم.سقطم خیلی کم درد بود شب اول خونریزی داشتم الان روز دوم خونزیری هست که خیلی کم شده و کمی گرفتگی شکم دارم
ایا مشکلی هست؟
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات زنانه مخاطبان شفاآنلاین:
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

من ۲۰ سالمه،برای اولین بار نزدیکی بدون دخول
داشتم و دقیقا روزی که قرار بود پریود شوم این نزدیکی رخ داد الان ۱۰ روزه
از پریودی میگذره دلیلش چیه؟ایا امکان داره پرده بکارت پاره شده باشه؟

 حتی اگر پرده ‌پاره نشده باشد امکان بارداری وجود دارد بنابراین تست بارداری انجام دهید

سلام
خسته نباشید. من ۲۵سالمه و کیست درموئید داشتم که ۳۸ روز است که عمل کردم.
بعد از سی روز نزدیکی داشتیم به نظرتون مشکلی نداره؟ترشحاتی از پستانم
دارم؟

 پس از ۳۰ روز از عمل، نزدیکی ایرادی ندارد و ترشح شیر از پستان می تواندعلل دیگری به جز حاملگی داشته باشد

با
سلام من 37سالمه یک پسر دارم و پنج ساله مشکل نازایی دارم مشکل ازشوهرمه
همیشه پریودیم منظم بوده ولی الان دوازده روز است که پریودم قطع نشده‌است
ببینم مشکل خاصی است

بهتر است سونوگرافی از رحم و‌تخمدانها و تست حاملگی انجام دهید

سلام
خسته نباشین‌؛من‌۲۸ سالمه‌و‌ پریودی‌های‌ نامنظمی دارم این ماه ۱۴ روزه
پریود شدم و الان ۱۵ روز است که ادامه دارد؛البته با خونریزی کم. ۱۴ روز
قبل ازاینکه پریود شوم رابطه بدون دخول داشتم که سریع پاک‌ کردم قرص هم
استفاده‌نکردم ...نگرانم ایا ممکنه‌من‌باردار شده باشم؟؟

بهتر است تست حاملگی بدهید در صورت منفی بودن از امشب قرص ضد بارداری برای کنترل خونریزی شبی یک عدد یک بسته کامل را بخورید

سلام
من ۲۷اسفند عادت بودم سوم فروردین تمام شد. ۵اسفند باهمسرم نزدیکی داشتم
چون قرص جلوگیری نداشتم دو عدد قرص ال‌دی خوردم. آزمایش خون برای بارداری
دادم منفی بود الان خیلی میترسم.

حتما باید مجددا تست حاملگی بدهید 

با
سلام، من از ۱۰ آذر شروع به مصرف قرص ال‌دی برای تنظیم قاعدگی کردم، روز
۲۷ آذر نزدیکی محافظت نشده داشتم و فردا قرص اورژانسی خوردم،روز ۱ دی دوره
مصرف قرص های ال دی تموم شد و روز ۴ دی درد خفیف و خونریزی کمی داشتم به
مدت سه روز، دوباره از ۹ دی دوره دوم ال دی رو شروع کردم تا ۱ بهمن و مجدد ۳
بهمن درد نداشتم و فقط دو روز خونریزی خیلی خفیف داشتم، دوباره از ۱۰ بهمن
سری سوم قرص رو شروع کردم تا ۱ اسفند و مجدد ۲ اسفند خونریزی خیلی خفیف دو
روزه داشتم و کمی درد... الان امکان بارداری وجود داره؟

 البته
قرص ضد بارداری خونریزی را کم می کند ولی بهتر است تست حاملگی انجام دهید و
همراه با قرص ضد بارداری نیازی به استفاده قرص اورژانسی نیست البته به
شرطی که مرتب فرق را خورده باشید

باسلام
دختری ۱۸ساله و مجرد هستم از ۱۱سالگی پریود شده‌ام و  به طور منظم پریود
میشدم. به جز امسال؛ زمانی که پدربزرگم فوت شد که یک ماه پریود نشدم و از
آذر ماه است که پریودم منظم نیست ۲۰روز است که تغییر می‌کند خیلی نگران
هستم علت چیست؟

 شوک‌های
روحی مثل از دست دادن پدر بزرگتان و استرس کنکور می تواند سبب اختلال
قاعدگی شود ولی اگر ادامه داشت حتما سونوگرافی رحم و تخمدانها انجام دهید
مریم
|
United Kingdom
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
سلام من هفته7بارداریم به دلیل متوقف شدن رشدجنین سقط داشتم کمردردودل دردزیادی روتحمل کردم ولی خون ریزیم خیلی کمه میشه کمکم کنیدایاسقط میشه یانه البته باتوکل باخدا
پگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
سلام من ۱۷ سالمه و یکساله ازدواج کردم و ناخواسته باردار شدم یک ماه هسته برای سقد جنین باید چ کاری انجام بدم ممنون کمکم کنید
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
من ده روز میشه ازعادماهوارتیرشدتست کردم مثبت برآمدچی کنم میخواهم سقط شوه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
سلام ۲۳سالمه هفته۴بارداری هستم میخوام سقط کنم عقد هستم اصلا نمیتونم نگهش دارم چگونه و باچه قرصی و یا کجا انجام میدن واسم؟؟؟؟؟؟قرصشو کجاها میفروشن
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید من یک ساله ازداوج کردم و از قرص الدی برای جلو گیری استفاده میکمم والان بسته قرصم تمام شده و من ۵ روزه که عادت نشدم از بی بی چک هم استفاده کردم جوابش منفی بوده بنظرتون چیکارکنم عادت بشم و ایا احتمال بارداری وجود داره
مهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
سلام من هفته ۷بارداریمه سه تابچه دارم یکیش شیرخواره وناخواسته دوباره باردارشدم خواهش میکنم کمکم کنید یه راه حلی واسه سقطش بهم پیشنهاد بدید دیگه شرایط به دنیاآوردنش روندارم خواهش میکنم قرصی چیزی واسم پیشنهادبدید
نیوشا سرمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید من حدود ۱سال هستش با یه آقایی صیغه کردم و الان ۲هفته میشه متوجه شدم بردارم تو هفته ی۲۲ بارداری قصد ازدواج بودش ولی اصلا زبون همدیگرو نمی فهمیم الان با چندتا دکتر صحبت کردم گفتن که این بچه الاندرونش روح دمیده این کار قتل عمده تومن با پدرومادرم زندگی میکنم نمیتونم این بچه رو نگه دارم و این اقا اسرار زیاد واسه نگه داشتنش وازدواج‌ داره ولی من میدونم که بیشتر از ۶ماه بیشتر زندگیم با چنین آدمی دوام نداره وما کات بودیم وقتی من متوجه شدم بردارم دوباره الان باهم در ارتباط و صیغه ی بین خودمون خونده شده بودش وفقط دستنوشتشو دارم وقتی نشده جایی چون من ازدواج نکردم تا حالا الان من واقعا نمیدونم چیکار کنم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
سلام.من ۱۷سالمه و در دوران عقد ب سر میبرم.من و همسرم دخول واژینال نداشتیم اصلا.پریودیم هم منظم نیست.برای اولین روز بیبی چک انجام دادم و تست مثبت شد.واقعا نمیدونم چیکار کنم.اگه باردارم چگونه سقط کنم.
خواهش میکنم جواب بدید
مدیر پایگاه
باسلام
خیلی سریع آزمایش خون بارداری-تست بتا- بدهید
Shima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
سلام من ۱۱روزه عادت شدم خیلی خونریزی دارم مثل لخته میادبعد۴صبح ی دردبد ازعقب وجلوداشتم رفتم دستشویی انقدرزور زدم ی چیزی اندازه کف دست اومد بیرون یعنی سقط بوده میشه راهنمایی کنید
مدیر پایگاه
باسلام
اگربارداربوده اید بله احتمال اش هست.اما بهتراست برای بررسی وضعیت خونریزی به متخصص زنان مراجعه کنید
محیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
سلام من یک هفته و نیم است عادت ماهیانه نشدم تست بارداری دادم مثبت بود در دوران عقد هستم و ۱۷سالمه و میخام سقط کنم اگه میشه کمکم کنید
Nasim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
سلام دوستان توروخدااااا بمننن کمککک کنیدددد من یک هفته باردارم هیچی نمیدونم خانوادم بفهمنن گردن منو میزنم توروخدا بگید من چ قرصی بخورم کمک کنید
بيتا
|
United States
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
من ٢/٥ هفته پيش رابطه داشتم چند ساعت بعد قرص خوردم ديروز رابطه داشتم باز قرص خوردم امروز تست دادم مثبت بودايا عوارض مصرف قرص هستش
مدیر پایگاه
باسلام
چه قرصی خورده اید و چه آزمایشی داده اید؟
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
0
سلام من یه هفته یا نزدیک دوهفته هست که باردارم میخوام سقطش کنم .غیر از ساکشن راهی دیگه ای هست که سقط کنم ؟
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
سلام.من 1 ماه از رابطم میگذره و آزمایش بارداری دادم مثبت بود
الان بهترین راه برای سقط چی میتونه باشه.اگر کسی رو میشناسید معرفی کنیدتوروخدا کمکم کنید
مدیر پایگاه دوست عزیز کارشناسان ما برای سقط غیر قانونی هیچ پیشنهادی ندارند
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
0
0
خانم بنده بعد از سقط فراموشی گرفته و اصلا منو نمیشناسه و فکر میکنه من رفتم و ترکش کردم و کلا تمام افراد از ذهنش پاک شدن و اسم خودش هم قبول نمیکنه الان یه هفنه گذشته و من بردمش دکتر و قرص ضد افسردگی شدید دادن ولی بنده نذاشتم قرص رو مصرف کنن چون به بنده گفتن اگه تا هفته اینده خوب نشد باید بستری بشه و چون این حرفو وقتی همسرم کنارم بود تو اتاق گقتن همسرم همش گریه و میگه من دیوونه نیستم/ من باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنین
ژینا
|
United States
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
من هفته پنجم هستم اتفاقی باردار شدم چکار کنم‌از بین بره
مدیر پایگاه کارشناسان ما برای سقط غیر قانونی توصیه ای ندارند
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
ببنید من چهار شنبه از قرص سایتوتک مصرف کردم دوتا داخل وژان و دوتا زیر زبونی ی ساعت بعدش خون ریزی کردم و درد شدید از پریودی هم خیلی شدید پیدا کردم و ی ساعت درد داشتم و ی لخته کوچیکه ازم افتاد بعد درد گم شد و خون ریزی کم شد و بعدش فردا رحم درد و کمر درد شدید دارم ک نمیتونم بشینم و دیروز ی لخته کمی بزرگ افتاد ازم بنظرتون آیا جنین سقط شده یا نه پنج هفته ای بود
مدیر پایگاه
باسلام
بهترین کار سونوگرافی است
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
ببنید من چهار شنبه از قرص سایتوتک مصرف کردم دوتا داخل وژان و دوتا زیر زبونی ی ساعت بعدش خون ریزی کردم و درد شدید از پریودی هم خیلی شدید پیدا کردم و ی ساعت درد داشتم و ی لخته کوچیکه ازم افتاد بعد درد گم شد و خون ریزی کم شد و بعدش فردا رحم درد و کمر درد شدید دارم ک نمیتونم بشینم و دیروز ی لخته کمی بزرگ افتاد ازم بنظرتون آیا جنین سقط شده یا نه پنج هفته ای بود
مدیر پایگاه
 مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی:
سلام.دراسرع وقت یک سونوگرافی واژینال ازرحم وتخمدان انجام بدید.چون اگرحتی ذره ای ازبقایای جنین باقی بماند ایجاد عفونت شدید رحمی میکند.جواب سونورودرسایت
یاپیجم بز ارید تانتیجه قطعی روبگم
 
 

::آدرس پیج اینستا گرام مرجان محبوب کارشناس باسابقه ماماییmidwifery_mahboob
  
یکتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
0
0
سلام
من از ساعت یک شب ۵ تا قرص سایتوتک مصرف کردم ولی بعد گذشت ۴ ساعت هیچ تغییری ایجاد نشده و خونریزی نداشتم
باید حرکت ورزشی انجام بدم؟!
تا چه زمانی امکان خونریزی و سقط هست؟
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
سلام من قرص سایتوتک استفاده کردم خیلی هم خونریزی کردم همراه لخته خون بازم تستم مثبته چرا
مدیر پایگاه
باسلام
حتما آزمایش خون بارداری-تست بتا-انجام دهید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: