کد خبر: ۷۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 02
شفا آنلاین>سلامت>دو دانشمند با تلاش های فراوان خود موفق شده اند تا یک کتاب با محوریت مواد تشکیل دهنده میان وعده های غذایی را ایجاد کنند. در این کتاب، مواد تشکیل دهنده هر میان وعده به صورت بصری به مخاطبان ارائه شده است.
به گزارش شفا آنلاین، خوردن یک بسته چیپس ممکن است به عنوان میان وعده بسیار دل چسبی در نظر گرفته شود اما بهتر است قبل از مصرف این گونه میان وعده ها از ترکیبات آنها مطلع شد. شما باید آگاه باشید که در کنار لذت بردن از طعم این دسته از میان وعده ها، مواد افزودنی و رنگ های صنعتی بسیاری به بدن خود وارد می کنید.

 تصویری که در ابتدای این خبر مشاهده می کنید، یکی از چندین عکسی است که توسط دو دانشمندان به نام های دوایت اشلیمن (Dwight Eschliman) و استیو اتلینگر (Steve Ettlinger) برای کتابی تحت عنوان " Ingredients" یا "مواد لازم" تهیه شده است و درواقع مواد داخل این میان وعده ها را نمایان می کند.

این کتاب در واقع اکتشاف تصویری 75 ماده افزودنی و 25 فراورده غذایی است. از مواد افزودنی نام برده شده در این کتاب می توان  به آلژینات (Alginate)، آناتو (Annato) ،آنتوسیانین (Anthocyanins) ، سولفات آهن، اسید اسکوربیک (, Ascorbic acid) و... غیره کرد که حتی تلفظ نام آنها نیز برای افراد عادی بسیار غریب است.

مسلما اضافه کردن این نوع افزودنی ها به مواد غذایی به صورت مخفیانه انجام نمی شود. این مواد به صورت کاملا واضحی در برچسب های پشت بسته های مواد غذایی قابل رویت هستند ولی به هیچ عنوان نمی توان مشاهده مواد تشکیل دهنده یک خوراکی محبوب را با خواندن نام مواد مقایسه کرد. در بیشتر موارد ناآگاهی نسبت به نام ماده ها موجب می شود که افراد حتی در صورت خواندن نام یک ماده مضر در میان لیست مواد تشکیل دهنده، به علت عدم شناسایی آن، بدون مشکل به خوردن غذای مربوطه بپردازند.

هدف از ایجاد این کتاب توسط محققان، ایجاد آگاه سازی درباره میزان سلامت غذایی در مواد مصرفی توسط انسان ها بوده است و به همین دلیل نیز پیش بینی می شود که این کتاب بتواند حکم یک ابزار آگاه سازی مناسب جهت کاهش مصرف مواد غذایی مضر را ایفا کند.سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: