کد خبر: ۷۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 26
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص قلب با بیان اینکه میزان آریتمی (بی نظمی ضربان قلب) در بین خانمها و آقایان متفاوت است گفت : آریتمی در سنین پایین معمولا بدون سابقه بیماری قلبی بوده و درمان راحتی دارد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد شناسا متخصص قلب از کشور امریکا در افتتاحیه هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق با بیان اینکه موضوع سخنرانی وی در رابطه با اختلال ضریان قلب است گفت : آریتمی های قلبی انواع مختلف دارند که سن بیمار ، سابقه بیماری قلبی در این عرصه اهمیت بالایی دارند.

وی با اشاره به اینکه تشخیص دقیق و درمان صحیح آریتمی ها اهمیت بسیار بالایی دارند افزود : راههای تشخیص گرفتن نوار قلب و مطالعه الکتروفیزیولوژی قلب است که اساتیدی در ایران به طور صحیح آنرا آنجام می دهند و در حال حاضر درمانهای قطعی نیز برای این بیماران وجود دارد .

این متخصص قلب با تاکید به اینکه میزان آریتمی در بین خانمها و آقایان متفاوت است ادامه داد : گروهی در سنین پایین دچار آریتمی می شوند که در بسیاری از مواد سابقه بیماری قلبی نداشته و درمان آسانی دارند ولی در سنین بالا بیمارانی هستند که یا نارسایی قلبی داشته و یا سکته قلبی داشته و یا مبتلا به فشار خون کنترل نشده و یا حتی دچار نارسایی قلب هستند که دراین موارد درمان مشکل خواهد بود.

وی اظهار کرد : هم اکنون در ایران در اغلب استانها و حتی شهرستانهای کوچک متخصص آریتمی وجود دارد و بسیاری از عملها را که در گذشته فقط در تهران انجام می شد امروزه در شهرستانها با موفقیت انجام می شود .

دکتر شناسا ادامه داد : در حال حاضر تفاوت درمان زیادی در مراکز بزرگ نیست و باید روز موارد جلوگیری کننده از انعقاد خون توجه شود تا این بیماران دچار سکته مغزی نشوند .yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: