کد خبر: ۷۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفا آنلاین>سلامت جنسی>محققان آلمانی در مطالعات خود نسبت به تاثیر نوسانات هورمونی بر رفتار زنان دریافتند که زنان در دوران قاعدگی ماهانه و کمی پس از آن تمایل بیشتری به همکاری های جمعی و مشارکت در کارهای عمومی دارند.
به گزارش شفا آنلاین، تحقیقات جدید نشان می دهد که زنان در دوران قاعدگی ماهانه و کمی پس از آن دچار تغییرات رفتاری  شده و به همکاری های جمعی و مشارکت در کارهای عمومی در تمایل پیدا می کنند .

پژوهش های پیشین نشان می دادند که نوسانات هورمونی باعث تغییر رفتار اجتماعی زنان در طول دوران قاعدگی می شود. در حال حاضر روان شناسان دانشگاه گوته (Goethe University) واقع در فرانکفورت آلمان دریافتند که تمایل به همکاری در زنان با دیگر افراد  با سطوح هورمون های آن ها در نوسان است .

کریستین آندرل (Christine Anderl) از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : « ما به طور کامل متقاعد شدیم که تغییر در تمایل همکاری در طول دوران قاعدگی یک اثر واقعی و سیستماتیک است . ما هنوز در حال مطالعه و بررسی هستیم که تعیین کنیم آیا واقعا این مساله از طریق هورمون استروژن ایجاد می شود یا نه ؟ »

در بررسی های انجام شده بر این مساله، بیش از چهار صد نفر از زنان آلمانی و امریکایی در دوره قاعدگی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند. محققان داده های به دست آمده از این افراد را مورد مقایسه قرار دادند. آن ها تمایل به همکاری را در زنانی که در طول دوره قاعدگی یا کمی پس از آن قرار داشتند را با زنانی که در این دوره نبوده، مقایسه کردند. قابل توجه است که در دوره قاعدگی و کمی پس از آن سطح هورمون های استروژن و پروژسترون پایین است و پس از آن تخمک گذاری آغاز شده و سطح این هورمون ها بالا می رود.

در این پروژه تحقیقاتی ، پژوهشگران با استفاده از مقیاس های سلامت روانی ، تمایل افراد را به همکاری به عنوان گرایش ارزش اجتماعی (Social Value Orientation) مورد سنجش قرار دادند. نتایج و یافته های بررسی ها نشان می دهد که زنان در دوران قاعدگی ماهانه و کمی پس از آن نسبت به چند روز پس از تخمک گذاری، تمایل بیشتری به همکاری با سایر افراد در قالب فعالیت های گروهی دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: