کد خبر: ۷۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 24
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک استاندارد چارترد بخاطر ارتباط با ایران شاهد سقوط ارزش سهام خود بود.
 به گزارش  شفا آنلاین،در گزارشی که روز یکشنبه از سوی مجله اقتصادی فایننشال تایمز در مورد اسناد ارتباط فعالیت های استاندارد چارترد در ایران علی رغم متعهد شدن به پیروی از قوانین تحریم منتشر شد، مشخص شد این بانک نقل و انتقالاتی با ایران انجام داده است که جرایم بیشتری از سوی رگولاتورها و حتی تعلیق یا ابطال مجور فعالیت به دلار را متوجه آن می کند.

ارزش سهام این بانک روز دوشنبه و سه شنبه پیوسته در حال سقوط بود بطوری که کاهش ارزش سهام روز دوشنبه 4 درصد و روز سه شنبه 8.4 درصد اعلام شد.

این در حالی است که استاندارد چارترد سال گذشته توافق به پرداخت 670 میلیون دلار بابت نقض تحریم سال 2012 کرد. با این وجود بررسی ها از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده، فدرال رزرو و ارگان های مربوطه ادامه داد.

استاندارد چارترد با انتشار بیانیه ای همکاری خود با مقامات در این بررسی ها را اعلام کرد و گفت بعد از تصمیم به توقف فعالیت با ایران در سال 2007 توافقنامه های تجاری-مالی، وام و حساب بانکی غیر فعال داشته است که به ارزهای غیر دلار صورت گرفته و بر اساس سیاست های سال 2007 به بعد بانک به دنبال انجام تجارت با نهادهای ایرانی نبوده است.اخبار بانک

 


 
 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: